نایب رئیس اتاق اصناف کشور با اشاره به تداوم تعطیلی مشاغل پرخطر ‌گفت: تاکنون حدود ۹۵ هزار واحد صنفی گیلان در سامانه معرفی شده توسط وزارت بهداشت و درمان ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۸۴۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ 27 April 2020

سید جلال‌الدین محمد شکریه امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون حدود 95 هزار واحد صنفی موجود در استان گیلان برای فعالیت مجدد خود در سامانه معرفی شده توسط وزارت بهداشت و درمان ثبت‌نام کردند.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه مهلت نام‌نویسی اصناف در این سامانه تا پنجم اردیبهشت ماه ادامه

 

داشت تصریح کرد: براساس گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مقرر شد برخی اصناف که قصد بازگشایی محل کسب و کار خود دارند در ابتدا در سامانه Salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

شکریه با اشاره به اینکه تعهد اصناف به رعایت ضوابط سلامت و دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در این سامانه ضروری بوده است خاطرنشان کرد: مشاغل پرخطر در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند همچنان

تعطیل هستند اما مشاغل با ریسک متوسط می‌توانند فعالیت کنند.

رئیس اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه فعالیت فست‌فودها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها از افطار تا هنگام سحر بلامانع است اظهار داشت: البته لازم است که فعالیت آنها تا اطلاع ثانوی به‌صورت بیرون‌بر انجام شود.

به گزارش تسنیم، در پی شیوع افزایش شیوع ویروس کرونا در گیلان و افزایش شمار مبتلایان و همچنین براساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بسیاری از اصناف پرخطر در سطح کشور به‌منظور جلوگیری از تجمعات و ترددهای غیرضروری مردم تعطیل شدند.

در این میان بسیاری از واحدهای صنفی با وجود خسارت‌های مختلف اما برای حفظ سلامت مردم و کاهش ترددهای غیرضروری خود اقدام به بستن محل کسب و کار خود کردند اما از 23 فروردین ماه اصناف کم‌خطر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توانستند مجدداً فعالیت خود را آغاز کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار