مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سالانه 50 میلیارد تومان برای استحکام‌بخشی پایه‌های فشار ضعیف و متوسط برق در مقابل مخاطرات جوی در استان هزینه می‌شود.
کد خبر: ۸۴۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 27 April 2020

منصور شیشه‌فروش افزود: همچنین برای پیشگیری از شدت آسیب‌ها بر اثر وزش باد و دیگر نوسانات جوی، سال گذشته بسیاری از سیم‌ها و شبکه‌های کابل هوایی برق در استان تبدیل به شبکه کابل‌های زیرزمینی شد.

وی استحکام پایه‌های برق با دپوهای خاک برای پیشگیری از گزند سیل و باد شدید را از دیگر اقدامات شرکت توزیع برق استان برای اصلاح زیرساخت‌ها و پیشگیری از خسارت‌های شرایط جوی برشمرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بر این اساس میزان خسارت‌ها بر اثر وزش باد در استان به حداقل رسیده است.

وی با اشاره به سرعت وزش باد بین ۸۰  تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۲ روز گذشته در بیشتر مناطق شرقی و شمالی استان به ویژه سمیرم، شهرضا، نطنز و نایین گفت:  این اتفاق منجر به سقوط پنج تیر چراغ برق و ۱۵ پایه برق و ترانس، کنده شدن سقف تعدادی از مرغداری‌ها و در نتیجه آسیب به شبکه برق و همچنین بلندشدن سقف ۱۱ گلخانه بر اثر وزش باد شد.

شیشه فروش افزود: بر اثر وزش باید شدید ۴۲ اصله درخت شکست و به ۲ خودرو آسیب وارد شد.

وی به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته از جمله هرس درختان گفت: بر این اساس خسارت جدی بر اثر وزش باد در استان رخ نداد.

شیشه‌فروش به خسارات رسیده در بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: با توصیه‌ها و تاکیدات صورت گرفته به گلخانه‌داران مبنی بر استحکام‌بخشی سقف و پنجره‌ها در برابر باد، میزان خسارت‌ها در این بخش کاهش و به ۱۱ مورد رسید.

وی با اشاره به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مبنی بر بارندگی برای مناطق غربی استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته گفت: عوامل مدیریت بحران استان تا آخر اردیبهشت ماه برای مخاطرات جوی شامل بارندگی، وزش باد و تگرگ در حالت آماده‌باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با اشاره به بارندگی‌های صورت گرفته در این مدت گفت: در این راستا با تقویت سیل‌بندها و تخلیه رسوبات دهنه پل‌ها، میزان خسارت ناشی از آبگرفتگی در استان به حداقل رسید.

وی به بسیج شدن ۷۰ تیم متشکل از آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها برای بررسی و نظارت به مسیر رودخانه‌های فصلی و کشاورزی در استان و پیشگیری از حوادث احتمالی در استان اشاره کرد.

۲ نفر در استخرهای آب کشاورزی اصفهان غرق شدند

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان گفـت: از ابتدای سال تاکنون ۲ نفر در شهرستان چادگان و لنجان در استخر آب کشاورزی غرق شدند.

ششیشه فروش افزود: بر این اساس به کشاورزان و باعداران استان توصیه شده که نسبت به حفاظ کشی و نرده‌گذاری در اطراف استخرهای کشاورزی اقدام و همچنین تابلو شنا ممنوع نصب کنند.

وی، همچنین به شهروندان توصیه کرد با توجه به پرآب بودن زاینده‌رود و جاری بودن آب در کانال‌ها و مادی‌های اصفهان از نزدیک شدن به این اماکن خودداری کنند زیرا لبه آنها لغزنده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار