معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: مقدار بارش‌های سال جاری در سرشاخه‌های زاینده‌رود نسبت به مشابه سال قبل 48 درصد کمتر شده است.
کد خبر: ۸۴۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 27 April 2020

حسن ساسانی مقدار بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری(مهر ۹۸) تاکنون را یک‌هزار و ۱۱۲ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: مقدار بارش‌های ایستگاه اندازه‌گیری نامبرده در مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۱۲۴ ثبت شد که نشان می‌دهد بارش‌های امسال تقریبا نصف پارسال بوده است.

وی اضافه کرد: مقدار بارندگی‌های این ایستگاه برای متوسط بلندمدت(دوره ۴۴ ساله) یک‌هزار و ۳۰۲  میلی‌متر ثبت شد و این نشان از کاهش چشمگیر بارندگی‌های امسال نسبت به پارسال و همچنین متوسط بلندمدت دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از مخزن این سد همچنان خالیست، ادامه داد: اکنون مقدار ذخیره سد زاینده‌رود به ۵۶۵ میلیون مترمکعب رسید و حجم ۸۳۵ میلیون متر مکعبی باقی‌مانده سد آب ندارد.

ساسانی ورودی به سد را ۱۳۸ و خروجی از آن را ۸۳ مترمکعب بر ثانیه اعلام کرد و گفت: توزیع مرحله آخر آب برای کشت پاییزه کشاورزان استان که از سال ۹۸ آغاز شد همچنان مطابق برنامه در حال انجام است و تا روزهای ۱۲ تا ۱۵ ماه آینده (خرداد) ادامه خواهد داشت، به این معنا که تا روزهای نامبرده بطور تقریبی همین میزان آب در رودخانه جریان دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار