رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در این روزها که همه درگیر بیماری کرونا شده‌اند، مبادا مبارزه با بیماری سالک به فراموشی سپرده شود بلکه باید ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۸۴۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 28 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر علی اصغر خالقی اظهار داشت:: بیماری سالک در شهرستان فسا با پیگیری ها، همکاری ها و تلاش های بخشداران، شهرداران، شوراها و دهیاران بخش ها و نیروهای بهداشتی با اجرای برنامه های جونده کشی و آگاه سازی مردم مهار شده است.

وی ادامه داد: نباید دوباره وارد خیز ابتلا به سالک در شهرستان فسا شویم.

بیماری پوستی سالک با گزش حشره که دربدن جوندگان مانند موش لانه می کند، رخ می دهد و اگر درمان نشود اثر همیشگی برپوست می گذارد.

انگلی به نام لیشمانیا باعث ایجاد این بیماری می شود که این انگل از راه گزش نوعی پشه که به پشه خاکی یا پشه کوری معروف است، انتقال می‌یابد.

این پشه‌ها همچنین در مکان‌های گرم و مرطوب مثل زیرزمین‌خانه‌ها، فضاهای متروک، پشت لوازم و اشیای ثابت منزل زندگی می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا همچنین گفت: بیماری کرونا قبل از اینکه واکسن و دارو لازم داشته باشد، نیاز به واکسن اجتماعی دارد و می بایست همه مردم، اصول بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

خالقی ادامه داد: رمز پیروزی علیه کرونا و شکست این بیماری، بیماریابی و قرنطینه کردن است همچنین طرح فاصله گذاری هوشمند و فاصله گذاری فیزیکی در حال اجراست که این طرح دارای آزمون و خطاست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: اگر به هر دلیلی وارد اوج شیوع بیماری کرونا شویم و روند مبتلایان صعودی باشد، قطعا برای مدتی مجددا کسبه ها و فعالیت ها محدود و تعطیل خواهد شد.
خالقی اضافه کرد: مردم باید برای صیانت از سلامت خودشان اقدام کنند و در ستاد محلات باید کار به خود مردم سپرده شود تا نتایج بهتری حاصل آید.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب ها: کرونا ، فسا ، سالک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار