فرماندار اصفهان گفت: تشکیل تیم‌ها و شبکه‌های محلی مداخله‌گر به لحاظ شناخت دقیق‌تر محلی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، نقش مؤثری در مدیریت مشکلات اقشار آسیب‌دیده، در دوران پساکرونایی، بر عهده دارد.
کد خبر: ۸۴۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴ 28 April 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی در نشستی که با حضور بانوان فعال و صاحب‌نظر در استان و شهرستان پیرامون پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا برگزار شد، با بیان اینکه اگر حمایت‌های مردم در زمان شیوع بیماری کرونا نبود، کشور با مشکلات بسیاری مواجه می‌شد، خاطرنشان کرد: حضور مردم و فعالیت‌های مردمی و روحیه همدلی، هم‌زبانی و خدمت مؤمنانه، زیباترین جلوه‌های ایثار و فداکاری در زمان شیوع بیماری کرونا در کشور بوده است.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه تاکنون، اقدامات خوبی در جهت مقابله با بیماری کرونا در کشور صورت گرفته است، افزود: جایگاه کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته جهان در امر پیشگیری، مقابله و شناسایی مبتلایان به بیماری کرونا و ارائه خدمات ارزنده در این خصوص، بسیار مهم و قابل‌تأمل بوده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش بانوان در عرصه‌های مختلف از بدو انقلاب تاکنون، عنوان کرد: حضور بانوان در عرصه‌های گوناگون بستر را برای ظهور و بروز ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بسیاری فراهم می‌سازد، از این رو استفاده از ظرفیت بانوان در امر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سیستانی در ادامه گفت: از زمان بروز و شیوع بیماری کرونا، کشور در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با پیامدهای مثبت و منفی مواجه بوده است که باید با مشارکت و همکاری بین بخشی، برنامه‌ریزی و اقدامات مقتضی در جهت تسهیل امور صورت پذیرد، بنا بر این آمادگی لازم برای ورود در این عرصه ، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

فرماندار اصفهان با اذعان بر اینکه فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان موظف است نسبت به شناسایی، جمع‌بندی، معرفی و رفع همه موانع و مشکلات موجود، در امر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و حتی در جهت تسریع و تحقق اهداف و مأموریت‌های بزرگ‌تر در این راستا، اقدام کند، تصریح کرد: در نظر داریم که با استفاده از ظرفیت‌های خوب موجود بالأخص در حوزه بانوان و هم‌افزایی بیشتر نسبت به راه‌اندازی پویش مردمی و تقویت، حمایت و هدایت آن، حرکت کنیم.

وی افزود: ساماندهی امور خیرین و فعالیت‌های اجتماعی بانوان در ابعاد مختلف، از جمله مواردی است که برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص باید انجام و خلاصه اقدامات صورت گرفته به فرمانداری ارسال شود.

سیستانی تأکید کرد: صدا و سیما نسبت به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و فعالیت‌های انجام شده در امر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و ایجاد انگیزه لازم در مردم، اقدام کند.

فرماندار اصفهان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و روانی ناشی از بیماری کرونا در جامعه، تأکید کرد: تشکیل تیم‌ها و شبکه‌های محلی مداخله‌گر به لحاظ شناخت دقیق‌تر محلی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، نقش مؤثری در مدیریت مشکلات اقشار آسیب‌دیده، در دوران پساکرونایی، بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه هماهنگی، انسجام و وحدت بین اقشار مختلف مردم، نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت، افزود: اقدامات مقتضی پیرامون تشکیل چند کمیته مستقل انجام و زمینه هماهنگی، هم‌اندیشی و همفکری بیشتر بانوان در جهت رفع مشکلات موجود صورت پذیرد؛ چراکه حضور و ارتباط مستمر بانوان می‌تواند اثرگذار و منشاء تحولات مهمی در شهرستان و استان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار