باشگاه سپاهان بیانیه‌ای را در خصوص رأی کمیته استیناف منتشر کرد.
کد خبر: ۸۴۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹ 28 April 2020

پس از کش و قوس‌های زیاد روز گذشته رأی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در مورد بازی انجام نشده سپاهان و پرسپولیس اعلام و رای کمیته انضباطی مبنی بر پیروزی 3 بر صفر پرسپولیس تایید شد.

باشگاه سپاهان که به تغییر رای کمیته انضباطی امیدواری زیادی داشت و فیلم‌ها و مستندات زیادی را هم در این خصوص فراهم و به کمیته استیناف ارائه کرد، بیانیه‌ای را منتشر کرد.

در بیانیه باشگاه سپاهان آمده است:

«بنام خداوند عدالت گستر بی همتا

باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان با هفت دهه حضور پرافتخار در عرصه ورزش کشور هم اکنون با برخورداری از ۸۰ تیم و ۳۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در رده‌ها و رشته‌های مختلف ورزشی، به عنوان اولین تیم شهرستانی که قهرمان مسابقات لیگ برتر شد، دارای ۵ عنوان قهرمانی در لیگ برتر، ۴ قهرمانی جام حذفی، نایب قهرمان جام باشگاه‌های آسیا و دوازده دوره حضور در آن و تنها تیم ایرانی حاضر در جام باشگاه‌های جهان؛ همواره اخلاق و قانون مداری را سرلوحه امور خود قرارداده با ترویج انضباط و تبعیت از قانون زبانزد خاص و عام ورزش کشور و آسیا بوده و در مقابل ارائه این رفتار حرفه ای انتظار دارد مراجع ذیصلاح و نظارتی حوزه ورزش کشور نیز در بزنگاه‌های حساس، در اجرای عدالت و تبعیض زدایی از محافل ورزشی اهتمام ویژه ورزند.

متاسفانه روز اعلام رای کمیته استیناف در خصوص بازی جنجالی سپاهان و پرسپولیس در اقدامی غیرحرفه‌ای، غیر اخلاقی و دور از شان ورزش و اهالی آن، یکی از اعضای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با استفاده از الفاظی سخیف این باشگاه بزرگ و مردمی را در مقابل دوربین و خبرنگاران خطاب  قرار داده که مواضع ناحق ایشان موجب تکدر خاطر هواداران خونگرم آن شده است.

لذا این باشگاه ضمن حفظ حقوق خود مبنی بر ثبت شکایت از ایشان در مراجع ذیصلاح، بیان می‌دارد ((چه خوشا که شاهد از غیب رسید))، اینگونه اظهارات سندی محکم بر عدم بی‌طرفی در قضاوت ایشان در بالاترین جایگاه قضایی فدراسیون است!

در اینجا لازم به یادآوری ماجرای شکایت بورنو سزار در فیفا است، که باشگاه سپاهان به عنوان یکی از معدود باشگاه‌های ایرانی با تبحر و تجربه مدیران خود پرونده حقوقی پرداخت جریمه یک میلیون و سیصد هزار دلاری را در دادگاه عالی ورزش (CAS) به دریافت خسارت ۳۷۰ هزار دلاری از طرف مقابل تبدیل نموده و نه تنها در سوییس هزینه‌ای نتراشیده بلکه موجب درآمدزایی نیز شده است.

حال پرسش‌ اینجاست با عنایت به اظهارات توهین آمیز این فرد به باشگاه سپاهان و همچنین به دادگاه عالی ورزش (CAS)، آیا وی واجد شرایط اصل بی طرفی و اجرای عدالت در قضاوت های خود در پرونده اخیر و پرونده های آتی است؟

آیا ناخودآگاه اینگونه موضع گیری‌ها شائبه مهندسی آرا و جانبداری از تیم خاصی را به اذهان متبادر نمی نماید؟

آیا همه تیم های ورزشی از نگاه ایشان یکسانند؟

آیا این دست مصاحبه ها مورد تایید چهار عضو دیگر کمیته استیناف هم بوده و احتمالا اصل بی‌طرفی اعضا را نیز تحت الشعاع قرار نمی‌دهد، یا صرفا نظر شخصی ایشان در مقابل دوربین‌ها می باشد؟

قضاوت عادلانه را به اذهان شریف مردم عزیز می سپاریم».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار