رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان کرمانشاه از آغاز بکار این دفاتر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبرداد.
کد خبر: ۸۴۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 29 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فردین امیری، با اشاره به آغاز فعالیت دفاتر خدمات گردشگری استان، اظهارکرد: باتوجه به اینکه دفاتر گردشگری در زمره مشاغل پرخطر محسوب نمی‌شوند، از چند روز پیش مجوز بازگشایی این دفاتر را به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی گرفتیم.

وی درخصوص نحوه فعالیت دفاتر خدمات گردشگری در این ایام هم تصریح کرد: به دلیل تداوم تعطیلی تاسیسات گردشگری واماکن اقامتی کشور، این دفاتر برنامه‌ای برای بستن تورهای گردشگری ندارند و تنها بلیط فروشی می‌کنند.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه تصریح کرد: هرچند به همه 75 دفتر گردشگری استان مجوز فعالیت داده شده، اما باتوجه به رکود حاکم در حوزه گردشگری از این تعداد فقط 10 درصد اقدام به بازگشایی دفاتر خود کرده‌اند که اینها هم اکنون درآمد چندانی ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه دفاتر گردشگری کرمانشاه این روزها شرایط بسیار بدی را تجربه می‌کنند، گفت: از ابتدای سال 1398 که با سیل شروع شد و تا انتهای آن که شیوع بیماری کرونا بود، مشکلاتی بوجود آمد که دفاتر گرشگری استان را دچار رکود کرد وامسال نیز با تدوام این بیماری همه آنها عملا زمین‌گیر شده‌اند.

امیری یادآور شد: اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند و حمایتی از این دفاتر نشود، تا پایان امسال بیش از نیمی از دفاتر گردشگری استان تعطیل می‌شوند.

وی همچنین به مشکلات عدم عودت پول کنسلی بلیط مسافرینی که از دفاتر گردشگری خدمات خریده‌اند اشاره‌ کرد و گفت: متاسفانه تاکنون ایرلاین‌ها، هتل‌ها، شرکت تهرانی کارگزار برخی از تورها و شرکت‌ راه آهن هیچکدام پول دفاتر گردشگری را عودت نداده‌اند که ما نیز بخواهیم پول مسافرین و گردشگران را عودت دهیم.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه اضافه کرد: براساس آخرین صحبت‌های مطرح شده، ایرلاین‌ها اعلام کرده‌اند تا 60 روز دیگر امکان استرداد پول دفاتر گردشگری را ندارند که این مسئله برای دفاتر مشکل ساز می‌شود.

وی اضافه کرد: دفاتر در کنار هزینه‌های جاری خود مانند پرداخت اجاره بهای دفتر، حامل‌های انرژی و هزینه کارکنان، باید خسارت مشتریان را هم بدهند که لطمه زیادی به آنها وارد می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار