مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از فعال بودن ۳۸ سامانه هوشمند در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳ 29 April 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ارسلان شکری گفت:سال جاری طبق منویات رهبر معظم با عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است که تمامی ارگان ها و سازمان ها سعی و تلاش مضاعف خود را با وجود مشکلات و بحران های موجود برای تحقق این مهم را بکار خواهند گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: سازمان راهداری نیز یازده برنامه راهبردی را در سال جهش برنامه ریزی نموده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به توسعه سامانه‌های هوشمند، نوسازی ناوگان حمل و نقل، نوسازی و مکانیزه کردن ماشین آلات، توسعه پایانه‌های مرزی، پاسگاه‌های پلیس راه و راهدارخانه ها، ایمنی و حذف نقاط پر حادثه، اجرای ابنیه فنی و پل‌ها و بازسازی راه‌ها و پل‌های آسیب دیده اشاره کرد.

شکری اضافه کرد: در بخش توسعه سامانه‌های هوشمند آذربایجان غربی هم اکنون از ۴۰ سامانه موجود ۳۸ مورد فعال بوده و در خصوص نوسازی و مکانیزه کردن ماشین آلات نیز خرید ۲ دستگاه بیل مکانیکی در حال پیگیری است.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص توسعه پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی یادآور شد: به زودی در مرز کیله سردشت سالن تجاری و مسافری بصورت موقت آغاز بکار خواهد کرد و در این بازه زمانی نیز مقدمات لازم برای اجرای طرح اصلی فراهم می‌شود.

شکری با بیان اینکه در پایانه مرزی تمرچین نیز کار‌های تکمیلی انجام شده است و مشکلی در سالن‌های تجاری و مسافری وجود ندارد، گفت: برای ساماندهی محوطه، ترانشه ها، ورودی و خروجی‌ها و سایت‌های تکمیلی نیز در پایانه مرزی تمرچین اقدامات لازم در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از آماده بهره برداری بودن سالن مسافری پایانه مرزی سرو خبر داد و اذعان داشت: برای اجرای این عملیات عمرانی در پایانه مرزی سرو ۲۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، در پایانه مرز رازی نیز ۲ قرارداد با اعتبار ۲۳ میلیارد و دیگری ۶۵ میلیارد تومان در حال اجرا بوده که دارای پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۱۵ درصد است.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح ملی ابرار بعنوان حرکتی جهادی در آبادانی راه‌های روستایی کشور افزود: طرح ابرار در آذربایجان غربی از سال گذشته آغاز شد که به خاطر شرایط جوی هوا ادامه طرح مقدور نبود، ولی هم اکنون ۱۶۵ کیلومتر راه روستایی آماده انجام عملیات آسفالت است و تلاش خواهیم کرد در سال جاری ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار