استاندار قم:
بیماری کرونا در شرایطی بر کشور حادث شد که بهترین دوره برای جذب زائران و مسافران بود و همین امر سبب تشدید آسیب‌پذیری در قم نسبت به سایر استان‌ها شد. قم هنوز از شرایط بحران کرونا خارج نشده است.
کد خبر: ۸۴۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸ 29 April 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه در نشست با اعضای سازمان نظام پزشکی قم افزود: تاب‌آوری نظام درمانی کشور و قم در مقابله با ویروس کرونا تحسین‌برانگیز بود.

وی بابیان این که در بحث درمان بیماران، عزم و روحیه‌ جهادی در بین پزشکان در سطح کشور و استان را شاهد بودیم گفت: جامعه پزشکی قم فراتر از وظایفش در راستای مقابله با بیماری کرونا ازخودگذشتگی نشان داد.

وی افزود: بسیاری از پیش‌بینی‌های تحلیل گران که معتقد به عدم کارآمدی نظام مدیریتی کشور بودند، در این زمینه غلط و بی‌پایه و اساس بود.

استاندار قم عنوان کرد: جامعه بشری پس از پایان بحران شرایط سخت‌تری را به جهت مدیریت تبعات بحران در پیش رو دارد.

وی گفت: تلاش مجموعه مدیریت قم این است که حواشی را به حداقل رسانده و مسائل اجتماعی به مساله سیاسی یا امنیتی تبدیل نشوند.

سرمست با تاکید بر پیگیری مشکلات نظام پزشکی قم توسط مسئولان خاطرنشان کرد: با بهبود وضعیت استان، در مراسمی از زحمات کادر پزشکی و پرستاری قم قدردانی خواهد شد.

وی مبنای تصمیم ها در استان را نظرات کارشناسی و اولویت عقل جمعی دانست و تصریح کرد: منطق قوی مدیریت استان در پاسخ به برخی حاشیه‌سازی‌ها نیز ناشی از تصمیم های کارشناسانه و خرد جمعی بوده است.

آسیب کرونا به جذب زائران در قم

استاندار قم همچنین در نشست با نمایندگان خانه مسافرها و دفاتر گردشگری قم بیان داشت: بیماری کرونا در شرایطی بر کشور حادث شد که بهترین دوره برای جذب زائران و مسافران بود و همین امر سبب تشدید آسیب‌پذیری در قم نسبت به سایر استان‌ها شد.

وی با اشاره به تعطیلی برخی مشاغل ازجمله در بخش گردشگری مذهبی گفت: دولت در شرایطی که مهم‌ترین اولویت کشور کاهش شیوع بیماری کرونا بود چاره‌ای جز تعطیلی مشاغل پر ریسک را نداشت.

استاندار قم با اشاره به آسیب واردشده به بخش گردشگری و خدمات به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: مشکلات صنعت گردشگری قم از مقامات ملی پیگیری می‌شود.

وی بابیان این که استان قم وضعیت ویژه‌ای نسبت به سایر استان‌های کشور دارد ادامه داد: قم به لحاظ سهم بخش‌های اقتصادی، یک استان زیارتی و خدماتی است و نزدیک به ۶۰ درصد از اقتصاد استان در این حوزه است.

وی اعتمادسازی در بعد بین‌المللی در صنعت حمل‌ونقل و گردشگری در دوران پساکرونا را ضروری دانست و تصریح کرد: برای این دوران نیز دغدغه‌های فعالان اقتصادی استان به مسئولان کشور منتقل و پیگیری می‌شود.

رونق صنعت گردشگری در آینده‌ای نزدیک

استاندار قم با اظهار امیدواری نسبت به کنترل بیماری در آینده نه‌چندان دور تاکید کرد: با گشایشی که ایجاد خواهد شد، شاهد رونق‌بخش گردشگری استان خواهیم بود.

وی بابیان این که در مقایسه با بسیاری از کشورها شرایط بهتری در مقابله با بیماری کرونا داشته‌ایم افزود: خوشبختانه دولت کارنامه‌ موفقی در راستای مدیریت کرونا داشته است.

سرمست همچنین با اشاره به کشف بیماری کرونا در قم خاطرنشان کرد: همین مساله سبب شد برای پیشگیری از بحران محدودیتی داشته باشیم و به لحاظ وسعت شیوع بیماری نیز در استان قم شرایط سختی داشتیم.

وی با اشاره به تکمیل دو بیمارستان نیمه‌تمام و افزایش ظرفیت درمانی استان قم در بحبوحه‌ شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: اگرچه این کار در راستای کنترل بیماری کرونا صورت گرفت، اما می‌تواند در بهبود گردشگری سلامت در آینده نیز نقش ایفا کند.

وی تاب‌آوری نظام سلامت در شرایط حاضر را مهم‌ترین اولویت دولت دانست و خاطرنشان کرد: تاب‌آوری نظام اقتصادی و اجتماعی هم‌زمان موردحمایت دولت می‌باشد و ازاین‌رو بخش گردشگری استان باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد.

وی دست‌گیری از کارکنان واحدهای خدماتی توسط مدیران آن‌ها را نیز بسیار باارزش دانست و بیان کرد: بحث همدلی مومنانه و مواسات باید موردتوجه همه‌ فعالان اقتصادی استان قرار بگیرد.

در ابتدای این جلسه حاضرین در این نشست مشکلات خود را که به دلیل بیماری کرونا و کاهش سفر به قم حادث‌شده بود بیان نموده و خواستار کمک دولت در راستای تاب‌آوری حوزه‌ گردشگری استان قم شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار