معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: 70 درصد سطح تالاب میقان آبگیری شده و در حال حاضر 50 میلیون مترمکعب آب در تالاب میقان ذخیره شده است. 
کد خبر: ۸۴۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 30 April 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس محمود قدبیگی با اشاره به اهمیت تالاب میقان  افزود:دریاچه میقان یکی از منابع تالابی استان است که خوشبختانه در سال 97 ظرفیت این تالاب پر شد و حدود 100 میلیون متر مکعب آب در این تالاب ذخیره شد.
وی با بیان اینکه درحال حاضر هم 50 میلیون متر مکعب آب در داخل این تالاب ذخیره است یادآورشد: امید می رود تا پایان این فصل بیش از 80 درصد این تالاب آبگیری شود.

مهندس قدبیگی در باره حقابه تالاب ها گفت: حقابه تالاب ها عموماً از جریانات آب سطحی است یعنی باید بارندگی اتفاق بیفتد، سیلابی به وقوع بپیوندد و رودخانه‌ای جاری شود تا حق‌آبه تالاب تامین شود.
وی ادامه داد: پرآبی تالاب در حال حاضر هم حاصل جاری شدن آب در 8 رودخانه و مسیل ورودی به تالاب است.
وی همچنین از تهیه و اجرای طرح جامع تالاب میقان برای حفظ این تالاب و حقابه آن خبر داد و گفت: حفظ تنوع زیستی ژنتیکی، رطوبت، تلطیف هوا، تقویت پوشش گیاهی، تغذیه آب های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک از ثمرات پرآبی تالاب در سال جاری است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای مرکزی با اشاره به پر و مسلوب المنفعه کردن چاههای غیرمجاز در اطراف تالاب میقان و کنترل برداشت های غیرمجاز اظهار داشت: حفظ حریم تالاب با اجرای طرح هایی در دستور کار قرار دارد تا هم صنایع و مردم حریم آن را رعایت کنند و هم از ورود آلودگی ها و تصرفات و یا کاربری های غیرمجاز جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار