وزیر جهاد کشاورزی؛
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با بهره برداری از پروژه های کشاورزی ایلام ۲۶۰ هزار تن به میزان تولید محصولات این حوزه در این استان افزوده می شود.
کد خبر: ۸۴۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 30 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ کاظم خاوازی در مراسم بهره برداری از ۱۲۳ طرح کشاورزی استان ایلام که به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری انجام شد، اظهار داشت: این پروژه ها در حوزه های آب و خاک، گلخانه و دام و طیور با اعتبار ۴۹۵ میلیارد تومان از محل منابع عمومی خصوصی و منابع ملی با اشتغالزایی پنج هزار و ۹۲۰ نفر اجرا شده است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ۹۷ پروژه آبخیزداری با سه هزار و ۱۰۰ مترمکعب، ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری، ۱۰۰ هزار تن سیلوسازی و ۱۱ واحد دام و طیور از جمله این طرح هاست.

خاوازی یادآور شد: شهرک گلخانه ای با ۱۰ هزار هکتار در بخش صالح آباد و ۴۷ هکتار شبکه انتقال آب به عشایر و سیستم های نوین آبیاری به طول ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار از دیگر طرح های افتتاحی است.

وی در خصوص بهره برداری از شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی گفت: این طرح ها به طول ۲۶ هزار هکتار در شهرستان های ایوان، مهران و دهلران است که به بهره برداری رسید.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ۳۷۱ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه هزینه شده که زمینه اشتغال پنج هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم آورده است.

خاوازی تصریح کرد: اجرای این پروژه نقش مهمی در بهره وری ، استقرار بهره برداران و کشاورزان در مناطق مرزی ، جلوگیری از مهاجرت و صیانت از مرزها خواهد داشت.

در چارچوب پویش «هر هفته؛ الف-ب -ایران» طرح های «٢٢ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه» و «سد مخزنی شهدای ایلام (گلال)» با اعتبار یک هزار و ١٠٠ میلیارد تومان از طرح های وزارت نیرو و همچنین طرح «شبکه آبیاری در ٢٧ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران و مهران و ایوان» و بیش از ١٢٠ طرح دیگر با اعتبار ۴٨٢ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، صبح امروز (پنج شنبه) با دستور حسن روحانی رییس جمهوری در استان ایلام به بهره برداری رسید./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار