کد خبر: ۸۴۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 01 May 2020

تابناک/مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از جایگاه سومی گیلان در کشور در حوزه زراعت چوب خبر داد.

گیلان سومین استان کشور در حوزه زراعت چوب

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن یوسفی نژاد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری زمین‌های ملی گیلان در راستای جهش تولید اظهار کرد: امسال و در راستای توجه و اجرایی شدن برنامه جهش تولید چهار هزار هکتار از زمین‌های ملی گیلان برای جهش تولید در زراعت چوب، تأمین مواد اولیه صنایع سلولزی و حفظ جنگل‌ها به متقاضیان داده می‌شود.

وی با تأکید بر واگذاری ۱۰ ساله زمین‌های ملی به متقاضیان افزود: اجاره بهای این زمین‌ها توسط دادگستری و همچنین میزان توان بهره‌برداری از زمین مشخص می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اذعان به اینکه واگذاری زمین‌های واگذارشده تا سه دوره قابل تمدید است، گفت: اگر متقاضیانی که زمین‌های ملی به آنان واگذارشده به‌درستی طرح صنوبر کاری را اجرا کنند تا سه دوره تمدید می‌شود.

یوسفی نژاد از برنامه ویژه منابع طبیعی استان در خصوص کمک به معیشت روستاییان خبر داد و بیان کرد: توجه به اشتغال و افزایش توان معیشتی روستاییان مهم‌ترین هدف اداره کل منابع طبیعی است به همین منظور بهره‌بردارانی که به آنان ۴۰ هکتار زمین داده می‌شود اجاره‌بها کمتر دریافت شده و یا این افراد می‌توانند اجاره بهای خود را بعد از بهره‌برداری صنوبر پرداخت کنند.

وی با اشاره به جایگاه سومی گیلان در کشور در حوزه زراعت چوب گفت: برنامه ما این است پس از واگذاری این چهار هکتار، پنج هکتار دیگر هم به متقاضیان واگذار کنیم و این امر باعث امیدواری ما در خصوص جهش تولید مناسب در تولید چوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار