کد خبر: ۸۴۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 02 May 2020

کاهش ۶۴ درصدی ورود به گیلان از ابتدای سال تاکنون

تابناک/مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از کاهش ۶۴ درصدی ورود به استان و ۶۳ درصدی خروج از استان طی فروردین و اردیبهشت ۹۹ خبر داد.

سبحان الله علیپور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تردد خودروها در محورهای استان گیلان، اظهار کرد: از اول فروردین ماه لغایت دیروز، ۱۲ اردیبهشت ماه ۸۴۷ هزار و ۹۱ وسیله نقلیه وارد استان و ۸۹۹ هزار و ۲۰۹ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، افزود: مقایسه آمار مذکور نسبت به مشابه سال گذشته نشان دهنده کاهش ۶۴ درصدی ورود به استان و کاهش ۶۳ درصدی خروج از استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه بیشترین میزان ورودی از طریق محور آزادراه قزوین – رشت با تعداد ۲۹۴ هزار و ۷۴ وسیله نقلیه است، خاطرنشان کرد: محور رامسر – چابکسر با تعداد ۲۷۳ هزار و ۹۶۶ وسیله نقلیه دومین محور ورودی پرتردد استان بوده است.

علیپور، همچنین بیشترین میزان خروجی را از طریق محور آزادراه رشت – قزوین با تعداد ۲۹۴ هزار و ۱۳۷ وسیله نقلیه دانست.

وی همچنین از افزایش ۲۰۸ درصدی حمل کالاهای اساسی از بندرانزلی در اسفندماه و فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: عمده مقاصد حمل این کالاها به ۱۲ استان مختلف کشور بوده و محصولاتی شامل گندم، جو، ذرت و سویا از طریق این بندر وارد و جابجا شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: برخلاف سال‌های گذشته که محدودیت‌های بسیاری برای جابجای کالاهای اساسی در اواخر هر ساله و تعطیلات نوروزی به خاطر مسافرهای نوروزی و تردد مردم ایجاد می شد، امسال رانندگان کامیون را هم تشویق کردیم تا بتوانند در حمل کالاهای اساسی فعالیت بیشتری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار