کد خبر: ۸۴۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 02 May 2020

فرماندار: شمیرانات نیازمند ایجاد ستاد فرماندهی انتظامی است

تابناک/ فرماندار شمیرانات گفت: با هدف ارتقای سطح شاخص های امنیت اجتماعی منطقه نیازمند استقلال ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شمیرانات هستیم.

«سیدمهدی ساداتی» روز شنبه در نشست با سرکلانتر یکم فاتب و روسای کلانتری های شهرستان شمیرانات افزود: با وجود تلاش های شبانه روزی مجموعه ناجا منطقه، با وجود سرکلانتری نمی توان به تمام شاخص‌های هدف دست یافت.

وی ضمن بیان اینکه ناامنی بدترین بلای کشور به شمار می آید، اذعان داشت: حضور رهبری بیدار و با بصیرت، ملت فهیم و مشارکت پذیر و نیروی انتظامی مقتدر و مردم پسند منجر شده تا امروز ایران در زمره امن ترین کشورهای دنیا قرار بگیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از روزهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکنون همواره حوادث فراوانی را پشت سر گذاشته ایم که سبز پوشان نیروی انتظامی بیش از تمام نیروها در صحنه بودند و هنوز هم شاهد شهادت این خدمتگزاران نظام در عرصه های متعدد مقابله با ناامنی، مبارزه با قاچاق، مواد مخدر، امر به معروف و نهی از منکر و غیره هستیم.

فرماندار شمیرانات بیان داشت: مردم به پلیس اعتماد دارند و هرجا نیروهای انتظامی حضور یابند امنیت و آرامش برای شهروندان ملموس می شود؛ تقویت روابط اجتماعی ما با پلیس امکان پذیر است و این نکته قابل اتکایی برای ناجا است‌.

ساداتی تصریح کرد: این اعتماد مردم که سرمایه اجتماعی محسوب می شود باید روز به روز گسترش پیدا کند. این مهم زمانی محقق می شود که افرادی که می توانند ناجا را تقویت کنند بیش از پیش به وظایف خود عمل کنند، چرا که این دستگاه با کمبود نیروی انسانی، منابع مالی، وسایل نقلیه و مشکلات متعددی مواجه است.

وی ضمن قدردانی از عملکرد نیروی انتظامی شهرستان در پشتیبانی اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: اقدامات ناجا در این بحران بی نظیر بود چرا که شمیرانات منطقه ای گردشگری و پذیرای جمعیت بالایی از مسافران و همچنین سکنه است و تنها با حضور به موقع و موثر پلیس می توانستیم تفرجگاه ها را تخلیه و مانع شیوع بیشتر ویروس کرونا شویم.

روسای کلانتری شهرستان شمیرانات

مجمع خیران حامی ناجا در شمیرانات فعال شود

فرماندار شمیرانات با تاکید بر اهمیت بسط امنیت در منطقه اذعان داشت: با توجه به ظرفیت حضور افراد توانمند، ولایتمدار و نیکوکار در شهرستان و نیازهای متعدد تشکیلات ناجا که با منابع مالی مرتفع می شود، شایسته است مجمع خیران حامی نیروی انتظامی نیز مانند خیران سلامت، خیران آموزش و پرورش و غیره در راستای توانمندسازی ناجا تشکیل و در جامعه فرهنگسازی شود.

این مقام مسئول یادآور شد: در قبال انتظارات بی شماری که دستگاه های مختلف و مردم از نیروی انتظامی دارند، وظایفی هم ما در برابر ناجا داریم که قدردانی و مشارکت با پلیس از مهم ترین آنهاست.

ساداتی با اشاره به اهمیت ارتقا هوشمندسازی سیستم کنترل نیروی انتظامی بیان داشت: اقدام در مسیر توسعه سیستم های هوشمند مانند دوربین های کنترل در معابر می تواند به کاهش وظایف و در مقابل افزایش سطح کیفیت خدمات رسانی پلیس تاثیر بسزایی داشته باشد.

دستگاه های اجرایی هم افزایی با پلیس را افزایش دهند

سرهنگ محمد کالوسی، سرکلانتر یکم فاتب نیز در این جلسه ضمن تشریح طرح های اجرایی نیروی انتظامی در شمیرانات اظهار داشت: پلیس با وجود همه مشکلات اعم از کمبود نیروی انسانی و امکانات در صحنه های امنیتی، راهور و ترافیک پای کار است لذا تقاضا داریم دستگاه های اجرایی نیز در راستای بهبود ارائه خدمات همکاری و هم افزایی بیشتری با نیروی انتظامی شهرستان داشته باشند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شمال شرقی منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران دارای هشت کلانتری در شمال و شمال شرقی پایتخت گستره شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار