رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اعضای بدن نوجوان ۱۱ ساله در این استان برای نجات جان چهار بیمار نیازمند پیوند اهدا شد.
کد خبر: ۸۴۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 03 May 2020

نجات چهار زندگی با اهدای عضو در بوشهر

رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اعضای بدن نوجوان ۱۱ ساله در این استان برای نجات جان چهار بیمار نیازمند پیوند اهدا شد.

علیرضا باقری روز یکشنبه درگفت وگویی افزود: مرحوم "امیر محمد اسماعیل پور" فرزند پلیس ایثارگر آگاهی شهرستان دشتستان به دلیل بیماری دچار تشنج و برای درمان به یکی از بیمارستان‌های شیراز منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی بیان کرد: پس از چند ساعت عمل جراحی و تلاش کادر پزشکی برای نجات این نوجوان کارساز نشد و دچار عارضه مرگ مغزی شد.

باقری اضافه کرد: پس از تائید تیم پزشکی مبنی بر مرگ مغزی، پدر این نوجوان مرحوم در یک اقدام شایسته و خداپسندانه با اهدای اعضای فرزندش شامل کبد، قلب و ۲ کلیه به بیماران نیازمند دریافت عضو موافقت کرد.

وی یادآور شد: این سومین ایثار ماندگار درسال جاری و شصت نهمین اهدای عضو در استان بوشهر است.

باقری گفت: یک بیمار مرگ مغزی می‌تواند جان یک تا هشت بیمار را نجات دهد و پس آغاز مرگ مغزی ۱۴ روز برای موافقت خانواده با اهدای عضو فرصت وجود دارد برهمین اساس رضایت بموقع خانواده‌هایی که بیمار مرگ مغزی در بیمارستان‌ها دارند نقش بسزایی در نجات جان هموطنان نیازمند به اهدای عضو دارد.

وی بیان کرد: در آموزه‌های دینی همواره بر نیکوکاری و نوع‌دوستی و مورد آزمایش الهی قرار گرفتن کسانی‌که ایمان آورده‌‍اند تاکید شده‌است و مواجهه با مرگ مغزی نیز مثالی عینی برای این موضوع است.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار