یکی از فرهنگیان استان بوشهر معتقد است "شاد" نتوانسته نیاز مردم جامعه را برطرف کند زیرا با سیستم عامل بعضی از گوشی‌ها سازگار نیست، اینترنت آن بسیار کند است و ارسال و یا دانلود فیلم یک آموزش زمان طولانی می‌برد، که تمام این ضعف‌ها باعث شده دانش آموزان و معلم‌ها از این شبکه فراری شوند.
کد خبر: ۸۴۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ 03 May 2020

یکی از فرهنگیان استان بوشهر معتقد است "شاد" نتوانسته نیاز مردم جامعه را برطرف کند زیرا با سیستم عامل بعضی از گوشی‌ها سازگار نیست، اینترنت آن بسیار کند است و ارسال و یا دانلود فیلم یک آموزش زمان طولانی می‌برد، که تمام این ضعف‌ها باعث شده دانش آموزان و معلم‌ها از این شبکه فراری شوند.

شهرزاد آبادی، مدیر و موسس دبستان غیردولتی فرزانه شهر برازجان دراین گفت‌وگو عنوان کرد: شیوع کرونا، شروع خوبی برای آموزش راه دور بود، در خیلی از کشورهای پیشرفته تحصیل از راه دور وجود دارد، اما کشور ما متاسفانه در این مسئله ضعیف بوده است؛ اما فکر می کنم که شیوع کرونا، یک شروع خوبی بود برای اینکه آموزش و پرورش ما به فکر یافتن راهی جدید برای جبران آسیب ها باشد و این اتفاق واقعا نقش به سزایی داشت.

دانش آموزانی که از لحاظ مالی و معیشتی دچار مشکل هستند

وی به گونه ای دیگر مشکلات سیستم آموزش را بیان کرد و افزود: از چند دیدگاه می توان این نکته را مورد بررسی قرار داد، ما هنوز هم دانش آموزانی در بعضی مناطق داریم که از لحاظ مالی و معیشتی دچار مشکل باشند و همچنین دانش آموزانی که در حین تحصیل به دلیل مسائل و مشکلات خانوادگی و مسائلی که جامعه به دانش آموزان انتقال می دهد و حتی پدیده هایی مانند ماهواره، فضای مجازی، اینترنت و بازی های رایانه ای دچار افت تحصیلی می شوند. اینگونه مسائل گاها دانش آموزان را از فضای آموزشی دور کرده و به روند آموزش ضربه می زنند.

این آموزگار سابق و مدیر امروز با اشاره به چالش های روز کشور و آموزش مجازی گفت: همانطور که گفتم در خیلی از کشورهای پیشرفته تحصیل از راه دور وجود داشته، اما کشور ما در این مسئله ضعیف بوده است و حالا با پیدایش ویروس کرونا، آموزش و پرورش و معلمان و دانش آموزان به فکر راهکارهای جایگزین هستند و در واقع سیستم آموزش در حال پوست انداختن است.

آبادی درباره اینکه یک سری از دانش آموزان اصلا امکانات شرکت در کلاس ها و دریافت آموزش راه دور را ندارند، اظهار کرد: همه این مشکلات به نبود زیرساخت های آموزشی و همان عدالت آموزشی برمی گردد، که در کشور ما هنوز وجود ندارد و از لحاظ معیشتی خانواده ها، حتی توانایی تهیه یک گوشی همراه هوشمند هم ندارند، تا قبل از این مسئله ما به خانواده ها تاکید می کردیم بچه ها نیازی به داشتن گوشی ندارند و باید از آسیب فضای مجازی دور باشند و حالا یک باره شرایط به سمتی رفته که خانواده ملزم شده فرزندانش را به این سو بیاورد. و دیگر مسائلی که به اعتقاد خانواده ها بر می گردد که شاید اصلا نیازی نمی بینند فرزنداشان در این سن تلفن همراه داشته باشد.

 

در ادامه شهرزاد آبادی با توجه به اینکه با مشکلات اپلیکیشن آموزش شاد آشنا است، عنوان کرد: یک هفته پس از تعطیلی مدارس قرار بود آموزش و پرورش برنامه شاد را راه اندازی کند منتها این اتفاق رخ نداد و همکاران ما با توجه به شرایط از طریق برنامه های دیگر شروع به کار کردند، اما بعد شرایط سخت تر شد و با تداوم تعطیلی ها آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی و بررسی لازم مجدداً در هفته دوم فروردین ماه اپلیکیشن شاد را ارائه داد، ما و خانواده ها آن را نصب کردیم و کلاسبندی ها هم انجام شد و معلم و دانش آموزان وارد کلاس ها شدند اما باز هم این برنامه با سیستم عامل بعضی از گوشی ها سازگار نبود. اینترنت این شبکه بسیار کند است و یا اینکه ارسال و یا دانلود فیلم یک آموزش حداقل یک روز زمان می برد، پیام های متنی و صوتی نیز به همین شکل و همین ضعف ها باعث شده دانش آموزان و معلم ها از این شبکه فراری شوند.

این فرهنگی ادامه می دهد: فضای مجازی، فضای کلاس نیست. در کلاس، معلم با عشق برای تدریس حضور دارد و خب بسیار متفاوت است تا فضای دور و آنلاین که باعث می شود دانش آموزان از درس فاصله بگیرند و یا با نبود الزام برای حضور در کلاس کمیودها و آسیب ها را بیشتر حس کنند.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار