کد خبر: ۸۴۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 03 May 2020

محوطه بهزیستی گیلان به منظور سهولت در رفت و آمد مراجعان این اداره مناسب سازی می‌شود.

 

اجرای طرح مناسب سازی محوطه بهزیستی گیلانتابناک/به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین نحوی نژاد، مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: به منظور سهولت در رفت و آمد توانخواهان برای انجام امور و پیگیری مشکلات خود طرح مناسب سازی محوطه این اداره کل آغاز شده است.

او افزود: فراهم ساختن شرایط حضور معلولان، سالمندان و جانبازان در جامعه و تسهیل انجام فعالیت‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی از مهمترین حقوق شهروندی این قشر از جامعه به حساب می‌آید.

مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار داشت: برای مناسب سازی فضا‌های شهری، ساخت و ساز‌های غیراصولی که در گذشته انجام شد، باید اصلاح و بهسازی شود و همچنین برنامه‌ای دقیقی برای اصلاح طرح شهری و مناسب در آینده تدوین شود.

نحوی نژاد با تاکید بر لزوم بهسازی و مناسب سازی تمامی اماکن و معابر شهری برای سالمندان، جانبازان و معلولان جامعه گفت: واحد‌های صدور پروانه ساختمانی باید نقشه‌های ساختمان‌های تازه تاسیس شده را با معیار‌های استاندارد مناسب سازی محیطی تطبیق دهد و قبل از اعطای پروانه پایان کار هم نظارت دقیق بر حسن انجام مناسب سازی انجام شود.

او تصریح کرد: هم اکنون با وضع قوانینی همچون قانون حمایت از حقوق معلولان و تصریح در قوانین بالادستی به منظور ایجاد الزام مناسب سازی در طراحی و ساخت و ساز معابر شهری و ساختمان ها، وضعیت بهتری برای معلولان در جامعه فراهم شده است، اما تا اجرای کامل و فراهم آمدن شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار