کد خبر: ۸۴۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 04 May 2020
 
تابناک/رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس دهم از بازگشت بخشی از مبالغ به یغما رفته به این صندوق خبر داد.
جبار کوچکی نژاد

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست شب گذشته (یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه) نمایندگان فرهنگیان و تعدادی از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضاییه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، اظهار کرد: در این نشست درباره پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان نیز مباحث مهمی مطرح شد که بازگشت بخشی از مبالغ به یغما رفته به حساب صندوق یکی از مهم‌ترین اخبار این نشست بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش پولی و بانکی قوه قضاییه همکاری بسیار خوبی طی این مدت تحقیق و تفحص با کمیته تشکیل شده در مجلس داشت، افزود: نتایج حاصل شده امروز در قوه قضاییه مبنی بر بازگشت بخشی از مبالغ به حساب صندوق ذخیره و بازداشت قریب به 20 متهم در این پرونده که احکام سنگینی برای آن‌ها صادر شده، ثمره پیگیری گزارشاتی است که از مجلس به قوه قضاییه ارسال و به خوبی پیگیری شد.

وی با بیان این نکته رقم دقیق مبالغ بازگشته شده در اختیار قوه قضاییه است، یادآور شد: بخشی از مبالغ بازگشتی به صندوق، متعلق به سپرده‌های فرهنگیان در صندوق ذخیره به عنوان سهام‌دار در بانک سرمایه بوده و بخشی دیگر از این مبالغ متعلق به اعتبارات موجود در خود صندوق بوده است.

رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان تأکید کرد: امروز نیز ضرورت دارد، قوه قضاییه بار دیگر ورود جدی به نحوه انتخاب اعضا در مجمع صندوق ذخیره فرهنگیان داشته باشد تا مجمع بر اساس آیین نامه‌ها و به صورت قانونی تشکیل شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در این نشست, پیشنهاد شد که برای حمایت حقوقی از فرهنگیان، دفتری حقوقی برای پیگیری‌های مسائل قضایی معلمان و فرهنگیان در قوه قضاییه تشکیل شود که با استقبال رئیس قوه قضاییه همراه شد. /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار