کد خبر: ۸۴۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 04 May 2020

طرح‌های منابع طبیعی جنوب کرمان با ۹۲ درصد پیشرفت در حال تکمیل است

تابناک/مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان تعداد طرح‌های این مجموعه را در سال جهش تولید، ۱۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

حمزه احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در ۳۸ حوزه اجرا می شوند، افزود: میزان اعتبار این طرح‌ها ۶۳ میلیارد تومان است.

وی به نام‌گذاری شعار سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید» اشاره کرد و افزود:  این اداره کل با توجه به رسالت سازمانی خود برای تحقق جهش تولید نیز آماده همکاری با دستگاه‌های متولی بخش تولید کشور اعم از کشاورزی و صنعت با رعایت نکات فنی، کارشناسی و ضوابط قانونی است.

وی تصریح کرد: با تلاش بیشتر مسوولان و جلب حداکثری مشارکت مردم، می‌توان برای تحقق این شعار در راستای اهداف سازمانی و  بهره‌مندی از ظرفیت‌های منابع طبیعی قدم برداشت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بر ابلاغ فعالیت‌های جهشی ۹ گانه منابع طبیعی بر اجرای این فعالیت‌ها و اقدامات زیربنایی سازمان در مجموعه اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان تاکید کرد.

احمدی گفت: هر اقدامی برای تخریب و تصرف عرصه‌های مرتعی و جنگلی به صورت شبانه‌روزی توسط مأموران یگان حفاظت و پاسگاه ویژه رصد می‌شود.

وی افزود: اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت و پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی به صورت ۲۴ ساعته آماده حراست و صیانت از زمین‌های ملی هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ادامه داد: طبیعت‌دوستان می‌توانند هرگونه تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و همچنین قاچاق گیاهان دارویی، زغال و چوب درختان جنگلی را با شماره ۱۵۰۴ (کد امداد جنگل و مرتع یگان حفاظت منابع طبیعی) اطلاع دهند.

۴۸۳ هزار هکتار جنگل در جنوب کرمان وجود دارد و ۹۹ درصد جنگل‌های دست کاشت این مناطق دارای سبزینگی است.

جنوب استان کرمان از شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب با جمعیت یک میلیون نفر تشکیل شده است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار