یک معلم "آب الوانی" در اقدامی جالب و قابل تقدیر در شرایط کرونایی و نبود اینترنت، دانش آموزان روستایی را زیر درخت بلوط درس می دهد.
کد خبر: ۸۴۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۲ 05 May 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، “محمود شهبازی” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: من در حال حاضر در روستای “آب الوان” در ۵۰ کیلومتری شهرستان بهمئی به ۴ دانش آموز(سه پسر و یک دختر) که از این تعداد دو دانش آموز پایه دوم و دو دانش آموز دیگر پایه اول هستند، را درس می دهم.
وی تصریح کرد: روستای آب الوان زادگاهم است و طی سفری که به این روستا داشتم دانش آموزان آن جا را دیدم و در حال گفت و گو و نصیحت به آن‌ها بودم که به من گفتند اینترنت ما ضعیف است و نمی توانیم از آموزش مجازی استفاده کنیم و وقتی کتاب‌های آن‌ها را نگاه کردم متوجه شدم که خیلی از درس عقب افتاده اند که بعد از دیدن این وضعیت تصمیم گرفتم که به دانش آموزان آن روستا درس بدهم.
شهبازی اظهار کرد: اینترنت این روستا در حد دانلود حتی یک کلیپ کوتاه آموزشی نیست و خیلی ضعیف است که دانش آموزان روستا بتوانند از آموزشهای فضای مجازی استفاده کنند.
وی ادامه داد: با دیدن آن دانش آموزان بسیار مشتاق به این کار بودم و ناگفته نماند که خانواده من برای این تدریس حضوری در این شرایط شیوع کرونا من را حمایت زیادی کردند.
شهبازی با بیان اینکه حرف یکی از آن دانش آموزان من را خیلی به تعجب انداخت، خاطرنشان کرد: یکی از دانش آموزان آن روستا به من گفت مگر شما معلم نیستید؟ پس چرا به اینجا نمی آیید و من را درس نمی دهید.
وی با بیان اینکه خودم وسایل بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی برای آنها تهیه کردم، تاکید کرد: هم‌چنین وسایل تدریس مثل ماژیک و تخته برای آن‌ها خریداری کرده و با رعایت فاصله در طبیعت به آن‌ها درس می دهم.
شهبازی بیان کرد: اولیاء این دانش آموزان خیلی مشتاق بودند و گفتند هر امکاناتی نیاز داشته باشید ما فراهم می کنیم تنها به بچه‌های ما درس بدهید.
تدریس زیر درخت بلوط + تصاویر

وی اظهار کرد: تقریبا دو هفته است که من کار تدریس در این روستا را شروع کرده ام و در هفته ۳ تا ۴ روز تدریس می کنم.
شهبازی با بیان اینکه ۵۰ کیلومتر مسافت را طی می کنم و به روستا می روم و دوباره همین مسافت را بر میگردم تصریح کرد: که هم به تدریس در روستا برسم و هم بعد از برگشت از روستا برای دانش آموزان کلاس خودم در شهر کلیپ آماده کنم و تا کنون ۱۲۷ کلیپ تدریس آماده کرده ام.
وی ادامه داد: عصر به این روستا می روم و بعد از تدریس برای اینکه روزه ام باطل نشود تا قبل از غروب آفتاب به شهر برمی گردم.
شهبازی خاطرنشان کرد: از رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهمئی انتظار داشتم که با شنیدن این خبر حتی یک مکالمه تلفنی با می‌گرفت و من را حمایت کرد و این که خیلی دیگر از معلمان مثل من هستند که این کار را انجام می دهند اما متاسفانه هیچ حمایتی نمی شوند.
وی بیان کرد: جا دارد از آقای زارع پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان که بارها پیام تقدیر و تشکر دادند و باعث دلگرمی ام شدند، تقدیر و تشکر کنم.
گفتنی است که “محمود شهبازی” ۲۵ ساله، مجرد، فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان شهید ایزدپناه شهر یاسوج و ساکن شهرستان بهمئی است که مدت ۳ سال هست به کار تدریس مشغول است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار