فرماندار اهواز با بیان اینکه تجمعات، یکی از مکان‌های ابتلا و انتشار ویروس کرونا است، گفت: مردم قوم‌های ما در خوزستان رسم و رسوماتی دارند و به این رسم و رسومات پایبند هستند و سال‌ها عادت کرده‌اند این مراسم را انجام دهند اما باید در شرایط فعلی، از خود گذشتگی داشته باشند.
کد خبر: ۸۴۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 06 May 2020

جمال عالمی‌نیسی با اشاره به بحث‌های مطرح شده مبنی بر اینکه در موضوع کرونا مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز رها شده‌اند، اظهار کرد: همه اهواز درگیر کرونا است. در یک بازه زمانی نیز کیانپارس و یا نقاطی از مرکز شهر بیشترین فراوانی این بیماری را داشتند بنابراین حاشیه را رها نکرده‌ایم و تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی افزود: تنها در روز سه‌شنبه (۱۶ اردیبهشت‌ماه) ۲۲۱ مورد بازرسی داشته‌ایم و در پی این بازدیدها ۱۹۳ مورد تذکر، ۱۵ مورد تعهد، ۹ مورد اخطاریه و ۱۱ مورد پلمب انجام شده است. در ایام اخیر بیش از ۳ هزار مورد بازدید از اصناف داشته‌ایم و تذکرات داده شده و تعداد قابل توجهی از واحدهای صنفی نیز پلمب شدند.

به گزارش ایسنا، عالمی‌نیسی که سه‌شنبه شب در پاسخ به یک تماس تلفنی تلویزیونی سخن می‌گفت، بیان کرد: درست است که محیط کسب و کار، درصد قابل توجهی از موارد ابتلا را به خود اختصاص می‌دهد اما واقعیت مطلب این است که در این زمینه، یک طرف دیگر مردم هستند. اگر مردم همکاری نداشته باشند هر چه برنامه‌ریزی کنیم و یا محدودیت اعمال ‌کنیم، موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

وی گفت: قسمت اعظم این کار به مردم برمی‌گردد و انتظار می‌رود مردم با ما همکاری خوبی داشته باشند. از مردم می‌خواهیم حداقل، اصول بهداشتی توصیه شده را رعایت کنند.

فرماندار اهواز عنوان کرد: یکی از مکان‌های ابتلا و انتشار ویروس کرونا، تجمعات است. مردم قوم‌های ما در خوزستان رسم و رسوماتی دارند و به این رسم و رسومات پایبند هستند و سال‌ها عادت کرده‌اند این مراسم را انجام دهند اما باید در شرایط فعلی، از خود گذشتگی داشته باشند. ما برای مقابله با بیماری کرونا، از نماز جماعت، نماز جمعه، رفتن به حرم، حج و زیارت ائمه اطهار گذشته‌ایم پس حداقل از برگزاری مراسم عروسی یا عزاداری نیز باید بگذریم.

وی اضافه کرد: یکی از عوامل انتشار ویروس، برگزاری این مراسمات و دیگری محیط کسب و کار است. برای محیط کسب و کار برنامه‌ریزی کرده‌ایم و از روز چهارشنبه (۱۷ اردیبهشت‌ماه) برخوردها شدید خواهد بود.

عالمی‌نیسی ادامه داد: باز هم از اتحادیه‌ها می‌خواهیم بیشتر با ما همکاری داشته باشند و حداقل توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم به خوبی و خوشی از این مسیر بگذریم.

وی تصریح کرد: آمار مثبت کروناویروس نگران‌کننده نیست بلکه افزایش نمونه‌گیری، تشخیص زودهنگام و قرنطینه مبتلایان باعث آلوده شدن کمتر دیگران و درمان زودتر مبتلایان می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار