مدیرکل آموزش و پرورش فارس یکی از مشکلات بزرگ آموزش و پرورش استان را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: استان فارس در سال تحصیلی آینده با کمبود نزدیک به ۱۲ هزار نیروی انسانی مواجه است که برای رفع این مشکل باید روش‌ها و نگاهمان را در جذب معلم و توسعه و بست دانشگاه فرهنگیان تغییر دهیم.
کد خبر: ۸۴۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 06 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:فرهاد اسماعیلی چهارشنبه در همایش استانی تقدیر از معلمان نمونه استان فارس که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و ماه مبارک رمضان، گفت: مطرح شدن موضوع تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیانگر این است که تعلیم و تربیت جدای از هم نیستند و همه آنها در لوای تربیت تعریف شده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به محدودیت هایی که بر اثر شیوع ویروس کرونا در عرصه تعلیم و تربیت ایجاد شد، اظهار کرد: گرچه شیوع این ویروس،غریو شادی دانش‌آموزان را از مدرسه گرفت و روح مدرسه را که همان دانش آموز و معلم و مدیر است را از کالبد آن خارج کرد، اما فرصت هایی را نیز ایجاد کرد که یکی از آنها تجربه آموزش در فضای مجازی است.
وی افزود: این امر موجب شد نگرش ما به بهره‌گیری از گوشی هوشمند و فضای مجازی و نحوه استفاده دانش آموزان از این محیط تغییر کند و فضای مجازی به محیطی علمی و آموزشی تبدیل شود؛ به نحوی که در کمتر از دو ماه معلمان به صورت خودجوش و با بهره گیری از همه امکانات و توانمندی‌های موجود، برای زنده نگه داشتن آموزش تلاش کردند.
اسماعیلی بیان داشت: در این فرایند معلمان از سر عشق و علاقه به معلمان تمام وقت تبدیل شدند تا دانش آموزان در محیط خانه نیز از آموزش های آنها بهره مند شوند.

تداوم فعالیت شاد در پسا کرونا


مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان، "شاد" گفت: این شبکه ابزاری است در اختیارمعلم که در دوران پساکرونا نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و تاکید ما بر این است از همه ظرفیت این سامانه استفاده شود تا با اصلاح اشکالات، از آن در آینده نیز استفاده شود.

تقدیر سه هزار دانش آموز به صورت مجازی از معلمانشان


اسماعیلی با اشاره به رابطه عاطفی میان معلم و شاگرد، بیان داشت: در پویش دانش‌آموزی "سپاس معلم" بیش از سه هزار کلیپ از طرف دانش آموزان استان برای معلمان تهیه شد که نشان از این صمیمیت و ارتباط مؤثر بین دانش آموزان و معلمان دارد.

تقدیر استاندار از معلمان فعال در دوران کرونا


استاندار فارس نیز در پیامی تصویری به همایش ویدئو کنفرانسی تقدیر از معلمان نمونه استان فارس تغییرات مثبت اجتماعی جامعه امروز را حاصل عملکرد موفق معلمان دانست و گفت: اگر امروز مهندسین مجرب، پزشکان حاذق و نیروهای مختلف اثرگذاری را در جامعه داریم، همه محصول فکر، اندیشه، تلاش و کار معلمانی است که همیشه جایگاه و منزلت بسیار ارزشمندی در نزد ایرانیان و به ویژه فارسی ها دارند.
عنایت الله رحیمی افزود: در حادثه همه گیری ویروس کرونا ، جایگاه اجتماعی و علمی معلمان بیشتر نمایان شد و شاهد بودیم که چگونه آنان با تعطیلی مدارس، بدون اینکه ملزم شوند و از آنها خواسته شده باشد، خودشان با استفاده از هر امکاناتی تلاش کردند تا تدریس متوقف نشود و دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند و این ها خود نشان از ایثار و از خودگذشتگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار