کد خبر: ۸۴۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ 06 May 2020
تابناک/حجت الاسلام حافظ نیا گفت: در فضای مجازی عرصه برای معلم تنگ است، به ‌همین ‌دلیل حقوق معلمان در این ایام باید افزایش یابد.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» امروز(چهارشنبه، ۱۷ اردیبهشت) در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد یاد و خاطره استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری را گرامی داشت و با تبریک هفته معلم، اظهارکرد: معلم در دین اسلام از مقام و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه معلمان انسان ها را از ذلالت و گمراهی نجات می دهند، افزود: هر کسی انسانی را از ذلالت و گمراهی نجات دهد و به او علم بیاموزد نزد پروردگار متعال اجر و پاداشی والا دارد.

 

وی با اشاره به اینکه نقش انبیای الهی در جامعه معلمی بوده و نقش معلمان در جامعه مشخص شده است، تصریح کرد: انسان به هر درجه ای از پست و مقام برسد، باید در مقابل معلم خود سر تعظیم فرو آورد.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه ما مسئولان با زحمت های معلمان به مسئولیت ها دست یافته ایم، خاطرنشان کرد: پیشرفت کشور در گرو آموزش و پرورش است و معلمان باید با آشنایی به علم روز، جهت پیشرفت دانش آموزان تلاش کنند.

 

امام جمعه بندر آستارا از تلاش های خانم صفایی معلم وظیفه شناس آستارایی در تعلیم و تربیت دانش آموزان تقدیر و تشکر کرد و افزود: اقدام خانم صفایی در فضای مجازی باعت شد تا شهرستان آستارا در سطح کشور دیده شود.

 

وی با بیان اینکه اقدام وی از سر اخلاص، صفای باطن، وظیفه‌ شناسی و احساس‌ مسئولیت بود، گفت: اقدام وی نشان داد که معلمان در طول تعطیلات ناشی از شیوع کرونا ویروس دوشادوش پزشکان و پرستاران فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا آموزش در فضای مجازی در برخی از رشته ها را بسیار سخت دانست و خاطرنشان کرد: آموزش از طریق فضای مجازی، کیفیت کلاس های درس را ندارد.

 

امام جمعه بندر آستارا تصریح کرد: در فضای مجازی عرصه برای معلم تنگ است، به ‌همین ‌دلیل حقوق معلمان در این ایام باید افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه سرعت اینترنت ملی ضعیف است، اظهارکرد: به همین علت در بارگذاری فایل ‌های صوتی و تصویری زمان معلمان هدر می‌ شود.

 

امام جمعه بندر آستارا اضافه کرد: وزارت ارتباطاعات و فناوری اطلاعات از فرصت پیش ‌آمده باید در جهت ارتقای زیرساخت ‌های اینترنت ملی استفاده می‌ کرد که این امر، تاکنون محقق نشده است.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت از تلاش ها و خدمات مدافعان سلامت تقدیر و تشکر کرد و افزود: قرمز یا سفید بودن وضعیت شهرستان آستارا مردم را اذیت می‌ کند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: امیدوارم وضعیت شهرستان آستارا، در روزهای آینده سفید اعلام شود تا مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.

 

گفتنی است، در پایان این جلسه از ۱۹ معلم نمونه شهرستان آستارا به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم تجلیل و قدردانی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار