کد خبر: ۸۴۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ 06 May 2020
تابناک/رستم زاد با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با کمبود حدود ۲۰ معلم در مقاطع مختلف تحصیلی مواجه بودیم، تصریح کرد: امیدواریم در سال تحصیلی جدید، این کمبودها برطرف شود.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «حسن رستم زاد» امروز(چهارشنبه، ۱۷ اردیبهشت) در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با تبریک هفته معلم به سابقه بندر آستارا در بحث فرهنگ و سواد اشاره کرد و افزود: معلمان آستارایی مرزبانان فرهنگی جامعه در این منطقه از کشور هستند و همواره با راهنمایی و روشنگری به عنوان طلایه دار خط مقدم فرهنگ به وظیفه خود به خوبی عمل کرده‌اند.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه معلمان تاثیرگذارترین افراد تعلیم و تربیت کشور هستند، تصریح کرد: تلاش فعالان عرصه تعلیم و تربیت با هیچ مسئولیتی قابل قیاس نیست و معلمان، شخصیت اجتماعی افراد را ترسیم می کنند.

 

وی بر توجه به قشر معلم تاکید کرد و گفت: هرچقدر به قشر زحمتکش معلم اهمیت داده شود در تربیت آینده ‌سازان کشور تاثیرگذار خواهد بود.

 

رستم زاد با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با کمبود حدود ۲۰ معلم در مقاطع مختلف تحصیلی مواجه بودیم، تصریح کرد: امیدواریم در سال تحصیلی جدید، این کمبودها برطرف شود.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا با بیان اینکه آموزش و پرورش، زیربنای تمام ارگان‌ ها و نهادهاست، خاطرنشان کرد: توجه به آموزش و پرورش توجه به آینده‌ سازان کشور است.

 

وی به مشکلات پیام رسان شاد اشاره کرد و افزود: مشکلات این پیام رسان با دستور رییس جمهور برطرف می شود.

 

رستم زاد اضافه کرد: ایام پیشگیری از کرونا ویروس فرصتی را برای ارتقای سواد رسانه ای دانش آموزان و معلمان فراهم کرده است.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه نظام آموزشی از کاستی هایی رنج می ‌برد، افزود: امیدواریم با توجه مسئولان، شاهد رفع این کاستی ها باشیم.

 

رستم زاد گفت: در سال جاری طرح های مقاوم سازی و ساخت مدارس در شهرستان آستارا، پیگیری و سیستم گرمایش ۹ مدرسه استاندارد می شود.

 

*برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم در ۸ حوزه امتحانی

«سید سجاد موسوی» نیز در این جلسه با تبریک هفته معلم، اظهارکرد: روز معلم متعلق به شخص خاصی نیست بلکه جامعه موظف به ارتقای روز افزون جایگاه و منزلت معلم است.

 

مدیرآموزش و پرورش بندر آستارا از برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم درهشت حوزه امتحانی خبر داد و افزود: یک هزار دانش آموز آستارایی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه در این آزمون شرکت می کنند.

 

وی تصریح کرد: ۶ طرح نوسازی و ساخت مدرسه تا پایان سال جاری در شهرستان آستارا به بهره برداری می رسد.

 

موسوی گفت: در سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹، ۵۴۳ کلاس درس در ۱۶۰ مدرسه دایر می شود.

 

گفتنی است، در پایان این جلسه از ۱۹ معلم نمونه شهرستان آستارا به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم تجلیل و قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار