معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان اصفهان گفت: سرنوشت باغ وحش صفه هنوز مشخص نیست و تصمیمی برای تعطیلی یا ادامه فعالیت این باغ وحش گرفته نشده است.
کد خبر: ۸۴۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳ 06 May 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، حسین اکبری اظهار داشت: متعادل کردن حیوان برای بازگشت به طبیعت کار بسیار سخت و غیر ممکن است، ولی در عین حال  تحویل این حیوانات به مراکز شناخته شده با شرایط بهتر هم باید بررسی شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان اصفهان گفت: تعطیلی باغ وحش صفه موافقان و مخالفان زیادی دارد  در عین حال اینکه  کسی از نگهداری حیوانات در اسارت حمایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گذشته مجوزی برای زنده‌گیری و نگهداری حیوانات در این باغ وحش نداده است گفت: در این باغ وحش وحوش مصدومی بودند که قابل رهاسازی در طبیعت نبودند و در این محل نگهداری می‌شده است.

اکبری با بیان اینکه فعالیت باغ وحش صفه با انجام اصلاحات و بهینه کردن شرایط می‌تواند ادامه داشته باشد گفت: رویکرد شهرداری و شورای شهر اصفهان در این  بین از اهمیت بالایی برخوردار است که تمایل به ادامه فعالیت این مجموعه دارند یا خیر.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان اصفهان افزود: از منظر محیط زیستی این باغ وحش با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تاسیس شده و می‌تواند با اصلاح مواردی به فعالیت خود ادامه دهد.

وی افزود: در دنیا هیچ باغ وحشی نیست که به طور کامل ایده آل باشد و هر باغ وحشی نقاط قوت و ضعفی دارد و مهمترین نکته در مورد صفه، سرنوشت حیوانات این باغ وحش است، چراکه تعطیل شدن یک مکان کار سختی نیست ولی اینکه سرنوشت گونه‌های جانوری چه می‌شود اهمیت بالایی دارد.

اکبری با بیان اینکه منتقدان تعطیلی باغ وحش صفه باید راهکار ارائه دهند تا این مشکل را حل  شود گفت: تعطیلی یک مکان به طور تقریبی پاک کردن صورت مساله است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان اصفهان با بیان اینکه سرنوشت باغ وحش صفه هنوز مشخص نیست و تصمیمی برای تعطیلی یا ادامه فعالیت این باغ وحش گرفته نشد افزود:  باید در این زمینه با همفکری تصمیمی گرفته شود که خروجی آن به نفع محیط زیست و شهر اصفهان باشد.

وی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان آمادگی مشاوره کارشناسی و نظارت های لازم را در این زمینه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار