در راستای مقابله با کرونا صورت گرفت
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: تعداد اقلام اهدایی شهر شیان چین شامل ۷۶ کارتن حاوی لباس و عینک محافظ، ماسک و اسپری ضدعفونی‌کننده در اختیار کادر درمانی استان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۴۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 10 May 2020

ایمان حجتی روز یکشنبه در مراسم تحویل اقلام اهدایی شهر شیان به اصفهان افزود: قبل از اینکه در ایران درگیر کرونا شویم خواهر خوانده اصفهان شهر شیان درگیر این بیماری شده بود.

وی ادامه داد: در زمان آغاز سال نوی چینی شهردار اصفهان به شهردار شیان نامه نوشت که برای مقابله با این بیماری آماده کمک و حمایت هستیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان افزود: از ابتدای اسفند تا پایان فروردین ۲۰ مجموعه طرح در قالب کمپین‌ها برای آگاهی و اطلاع رسانی در راستای مقابله با کرونا صورت گرفت.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان با ۱۳ شهر خواهر خوانده است همچنین با هشت شبکه شهر و اتحادیه‌های جهانی عضویت و همکاری داریم که اقدامات خوبی در راستای مقابله با ویروس کرونا رخ داد.

حجتی اظهارداشت: دیپلماسی شهری زیر فصل دیپلماسی عمومی تعریف می‌شود و به ارتباط بین ملل و مردم اختصاص دارد، در زمان حاضر با اقدامات خوب صورت گرفته با همه شهرهای خواهر خوانده به جز یک شهر که محدودیت‌هایی ایجاد کرده، ارتباطات خوبی داریم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان لایحه‌ای تقدیم شورای اسلامی شهر کرده است که به زودی با حیدرآباد هند بعنوان چهاردهمین خواهر خوانده اصفهان وارد رابطه می‌شویم همچنین به سه شبکه شهر در زمینه توسعه پایدار شهری و شهر هوشمند می‌پیوندیم.

 اهدای ۳۳ کارتن اقلام بهداشتی از گوانجو برای اصفهان

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان بیان کرد: در این مدت کادر پزشکی و خدمات درمانی برای مقابله با ویروس کرونا اقدامات شایانی انجام دادند.

علیرضا سالاریان با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی درمان و جذب کمک‌هاست، گفت: پس از شیوع ویروس چینی‌ها توانستند سریع با آن مبارزه کنند و با توجه به ظرفیت‌های تولیدی که داشتند اقلام مورد نیاز پزشکی را به صورت رایگان در اختیار همه کشورها قرار دادند.

وی اضافه کرد: از شانگهای حدود ۲۵ تن محموله اقلام پزشکی برای ما ارسال شده است.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان اظهارداشت: نامه‌ای از سن پترزبورگ دریافت کردیم که به عنوان خواهر خوانده قرار است تبادلاتی در راستای مقابله با ویروس کرونا به صورت ویدئو کنفرانس داشته باشیم.

وی ادامه داد: ۳۳ کارتن از گوانجو شامل اکسیژن ساز، ماسک، شیلد، عینک، دستکش و تب سنج برای اصفهان ارسال شده است.

به گفته سالاریان نامه‌ای از معاونت اقتصادی استانداری جهت صادرات اقلام بهداشتی توسط واحدهای تولیدی دریافت کردیم.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از شهر شیان اقلامی همچون ماسک، عینک و لباس ایزوله دریافت کردیم که براساس نیاز بین بیمارستان‌های مرجع تقسیم می‌شود.

میر محمد صادقی اضافه کرد: تعداد بسته‌های دریافتی به صورت دقیق مشخص نیست اما ۲ محموله از شهرهای شیان و گوانجو و کمک‌هایی از سفارت ایران از شهر شانگهای و یونیسف دریافت کردیم.

وی بیان کرد: همه کشورها کمک‌های خود را برای تهران ارسال می‌کنند اما کمک‌ اختصاصی برای اصفهان به جز شیان و گوانجو دریافت نکردیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد تاکنون ۱۰۴ هزار و ۶۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۵۴۱ نفر رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار