رییس محیط زیست شهرستان آمل گفت: سه واحد متخلف و آلاینده زیست محیطی در حاشیه رودخانه هراز این شهرستان از هرگونه فعالیت متوقف شدند.
کد خبر: ۸۴۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸ 10 May 2020

رییس محیط زیست شهرستان آمل گفت: سه واحد متخلف و آلاینده زیست محیطی در حاشیه رودخانه هراز این شهرستان از هرگونه فعالیت متوقف شدند.

وحید رضاییان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی بررسی های به عمل آمده محیط زیست شهرستان آمل ۲ واحد معدن شن و ماسه و یک واحد عرضه و فروش ماهی در رودخانه هراز امروز به دلیل شناسایی تخلف و عدم توجه به قوانین زیست محیطی متوقف شدند.

وی علت توقف این واحد های آلاینده را سرریز پساب به درون رودخانه هراز عنوان کرد و افزود: در صورت عدم رفع این مسئله هر سه واحد پلمب خواهند شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان آمل همچنین گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون پنج واحد معدن شن و ماسه به دلیل آلایندگی زیست محیطی در حاشیه رودخانه هراز از ادامه فعالیت منع شدند که ۲ واحد از آنها به دلیل عدم تمدید مجوز و شکایت با دستور قضایی پلمب شدند.

رضاییان افزود: باقی واحدها نیز تا رفع کامل مشکلات زیست محیطی از هرگونه فعالیت منع هستند و در صورت تکرار تخلفات خود از ادامه فعالیت انها به طور دائم جلوگیری خواهد شد.

در مازندران حدود ۲۵۰ واحد معدنی دارای مجوز وجود دارد که طبق آمار ۱۱۰ واحد معدنی در سطح استان فعال است که از این تعداد حدود ۴۰ واحد معدنی در مسیر جاده هزار شهرستان آمل فعالیت می کنند .

رعایت نکردن ملاحظات زیست محیطی، برداشت های بیش از حد تعیین شده و ایجاد گرد و غبار از جمله چالش های جدی هست که در یک دهه اخیر سلامت رودخانه هراز و ساکنان اطراف آن را به خطر انداخته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار