مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدرسه‌ها فقط برای رفع اشکال دانش‌آموزان و بیشتر در پایه‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم باز می‌شوند.
کد خبر: ۸۴۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱ 11 May 2020

مدارس فقط برای رفع اشکال باز می‌شوند

علیمراد کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر بیان کرد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان هدف از بازگشایی مدرسه‌ها از شنبه ۲۷ اردیبهشت، رفع اشکال دانش‌آموزان و بیشتر در پایه‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم است.

او افزود: بر این اساس حضور مدیران و معلمان در مدرسه اجباری است و دانش آموزان فقط برای رفع مشکلات و پاسخ به سئوال‌های خود از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه سلامت دانش آموزان در اولویت این اداره کل است، ادامه داد: رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و داشتن دستکش و ماسک برای حضور افراد در مدرسه ضروری است.

کرمی گفت: حضور دانش آموزان در مدرسه‌ها اجباری نیست و مدیران نمی‌توانند آن‌ها را برای حضور الزام کنند. همچنین شبکه تلویزیونی اینترنتی شتاب از ساعت ۱۴ تا ۱۹ هر روز به صورت برخط پاسخگوی سوال‌های دانش آموزان به ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم هستند.

او عنوان کرد: امتحان‌های نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۵ تیر ادامه دارد و براساس برنامه ریزی صورت گرفته نتایج امتحان‌ها تا پایان تیر اعلام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه برای حفظ سلامتی دانش آموزان، امتحان‌های نهایی در دو گروه برگزار می‌شود، گفت: هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز در رشته‌های ریاضی و علوم تجربی، ادبیات، علوم انسانی و معارف اسلامی در پایه دوازدهم در استان تحصیل می‌کنند.

۲۳۷هزار و ۹۳۸ دانش آموز در ۱۱هزار و ۴۲۲ کلاس درس در دو هزار و ۴۸۰ مدرسه استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند که با تعطیلی مدارس از سوم اسفند به علت شیوع کرونا، آموزش را به صورت مجازی پیگیری می‌کنند.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار