مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قم گفت: بازگشایی مدارس قم از روز شنبه به معنای الزام حضور دانش‌آموزان نیست.
کد خبر: ۸۴۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹ 13 May 2020

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: براساس تصمیمات اتخاذ شده، مدارس قم از روز 27 اردیبهشت بازگشایی می‌شود و دانش‌آموزان مطابق با پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در کلاس درس حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قم افزود: بازگشایی مدارس قم از روز شنبه به معنای الزام حضور دانش‌آموزان نیست و تنها در جهت رفع اشکال و افزایش کیفیت آموزش است.

وی تصریح کرد: بازگشایی مدارس مکمل آموزش در فضای مجازی است و قرار نیست حضور فیزیکی دانش‌آموزان در کلاس درس، آموزش در شبکه اجتماعی شاد را تحت شعاع قرار دهد.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: کادر مدارس از روز سه شنبه در فضای آموزشی در جهت مهیا کردن شرایط مناسب در کلاس‌ها و ضدعفونی کامل محیط حضور پیدا کرده‌اند ضمن اینکه از روز بازگشایی مدارس، معلمان و مدیران نیز در مدارس حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با استفاده از ماسک و دستکش در کلاس‌ها حاضر می‌شوند و در جهت جلوگیری از شلوغی کلاس‌ها، الزاماتی برای حضور دانش‌آموزان به طور محدود اعلام می‌شود.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قم گفت: قبل از بازگشایی مدارس از طریق شبکه اجتماعی شاد، تعداد روزها و ساعات حضور در مدارس اعلام و براساس تقسیم‌بندی مناسبی اقدام به تشکیل کلاس‌ها می‌شود.

وی افزود: بیش از 90 درصد از کتاب‌ها از طریق آموزش در شبکه اجتماعی شاد به اتمام رسیده و در تلاشیم با جمع بندی نهایی، روند یادگیری تسهیل شود.

شیخ‌الاسلام اظهار داشت: براساس پروتکل‌های اعلام شده از ورود دانش‌آموزان مشکوک به کروناویروس به محیط مدارس جلوگیری می‌شود.

محسن رمضان بیگی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش قم نیز در این جلسه عنوان کرد: بارگشایی مدارس به معنای آموزش متداول و مستمر نیست و تنها در جهت رفع اشکالات درسی است.

وی بیان کرد: تعطیلی مدارس با شیوه کروناویروس، جایگاه مهمی در پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح وسیع داشت و تلاش می‌کنیم با رعایت ضوابط بهداشتی، مانع از شییوع این ویروس شویم.

رمضان بیگی عنوان کرد: هر دانش‌آموز حداکثر سه روز در هفته و هر روز تا سه ساعت می‌تواند در مدرسه حضور داشته باشد. 800 مدرسه در سطح شهر قم بازگشایی می‌شود و با برنامه‌ریزی زمینه برای 265 هزار دانش‌آموز به دلخواه فراهم می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار