مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان اینکه مدارس استان از شنبه آینده به‌صورت اختیاری بازگشایی می‌شود گفت: تمامی کادر اجرایی در بهداشت و نظافت مدارس حضور دارند.
کد خبر: ۸۴۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰ 13 May 2020

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جمع خبرنگاران در مورد بازگشایی مدارس اظهار داشت: از روز شنبه مدارس در سطح استان قم در مناطق سه‌گانه و نواحی چهارگانه به‌صورت اختیاری بازگشایی می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: مدیران اجرایی و کادر مدارس از امروز در سطح مدارس حضور پیدا می‌کنند تا فضا را برای حضور دانش‌آموزان در رعایت مسائل بهداشتی و گند‌زدایی و راه‌اندازی سیستم‌های سرمایشی آماده کنند.

وی تصریح کرد: تمامی کادر اجرایی در بهداشت و نظافت مدارس حضور دارند و دبیران و معلم‌ها نیز از هفته آینده وظیفه‌دارند در مدرسه حاضر باشند.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: اگر چه اول اسفندماه سال قبل با تعطیلی مدارس روبه‌رو شدیم اما مدافعان آموزش و تعلیم و تربیت در درون منازل، آموزش را ادامه دادند و درواقع آموزش در ایام شیوع کرونا تعطیل نبود.

وی خاطرنشان کرد: معلمان در منزل و خارج از فضای آموزشی گاهی تا 10 ساعت در طول روز در جهت تولید محتواهای آموزشی و طراحی آزمون‌ها تلاش کردند و با امکانات شخصی به‌صورت آنلاین، پاسخگوی به دانش آموزان بودند.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قم گفت: در این مدت مدیران ارتباط با معلمان و اولیاء داشتند و اولیاء و دانش‌آموزان فهیم ارتباط تنگاتنگ و مشارکت خوبی در این دوران داشتند.

وی افزود: در بحران کرونا شاهد رویکردی مهم در مسیر آموزش بودیم و استان قم در میان 32 استان رتبه نخست را در آموزش در فضای مجازی محورهای کلاس‌بندی در مدارس و حضور دبیران در برنامه شاد کسب کرد.

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: در حال حاضر 85 درصد دانش‌آموزان قمی وارد برنامه شاد شدند و آموزش گرفتند، تا اول اسفند تمامی دبیران و آموزگاران 80 درصد از کتب را به اتمام رسانده بودند و تا به امروز نیز بیش از 90 درصد مدارس کتب را به اتمام رساندند.

وی خاطرنشان کرد: برخی والدین نگران وضعیت تحصیلی و جمع‌بندی درسی هستند، اما اطمینان خاطر می‌دهیم هیچ نگرانی و استرس دراین‌باره نداشته باشند و حتی در پایه دوازدهم دغدغه‌ها منتقل‌شده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم بیان کرد: سؤالات برگه امتحانی 4 نمره اختیاری دارد و برای فصولی که فکر می‌کنند درس را خوب نخوانده‌اند این امتیاز برای کسب نمره مناسب وجود دارد تا افت تحصیلی نداشته باشیم، البته معلمان و دبیران نیز رویکردی علمی در ارتقای سطح آموزشی در پیش‌گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: مدارس استثنایی با توجه به شرایط خاص تعطیل است و تصمیمات در سطح آموزش ‌و پرورش با شاخص اصلی سلامت دانش‌آموزان گرفته می‌شود.

شیخ‌الاسلام عنوان کرد: هیچ ‌یک از مدارس غیرانتفاعی نیز حق اجباری کردن حضور دانش‌آموزان را ندارند مگر با رضایت والدین و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این امر اتفاق بیفتد.

وی گفت: سلامتی دانش‌آموزان جزء اولویت‌هاست و سرانه‌ای در کل مدارس پیرامون رعایت مسائل بهداشت و شستشوی دست و ضدعفونی در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار