رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: تاکنون 84 فقره پرونده در خصوص تصرفات اراضی ملی در شهرستان کاشان تکمیل که در ۲۵ مورد آرا قطعی اجرا و منجر به بازگشت اراضی به بیت المال انجام شده است.
کد خبر: ۸۵۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 13 May 2020

محمدرضا حق شناس با اشاره اینکه کاشان در قسمتی از کریدور شمال به جنوب قرار دارد، اظهار داشت: از کل مسیر کریدور شمال به جنوب که از بندرعباس شروع و تا تهران ادامه دارد فقط دو جاده بادرود-کاشان و کاشان-قم دو بانده نبود که این مهم برای محور بادرود-کاشان در حال احداث است.

وی با بیان اینکه این کریدور محل عبور کامیون و ماشین‌های سنگین حمل و نقل بار است، ابراز داشت: عدم دو بانده بودن جاده‌های منتهی به کاشان باعث شده بود که حجم زیاد تردد ماشین‌های سنگین به اتوبان کشیده شده و باعث اتفاقات ناگوار و سوانح رانندگی شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان با اشاره به اینکه ۵۰ کیلومتر از مسیر ۱۰۰ کیلومتری جاده قدیم کاشان به قم در حوزه استحفاظی کاشان است، تصریح کرد: پیشنهاداتی برای دو بانده کردن این ۵۰ کیلومتر داده‌ایم که در حال بررسی است و امیدواریم به زودی اقدامات لازم برای عملیاتی کردن آن انجام شود.

تاکنون ۷ کیلومتر از اجرای باند دوم محور کاشان-برزک انجام شده است

وی ایمن سازی جاده‌ی کوهستانی کاشان-برزک-ورکان را یکی از مهمترین اولویت‌های اداره راه و شهرسازی کاشان دانست و تاکید کرد: این جاده به دلیل عرض کم و همچنین نداشتن جاده خاکی و پیچ‌های خطرناک یکی از محورهای حادثه خیز شهرستان کاشان بود.

حق شناس از رفع نقاط حادثه خیز این جاده خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون هفت کیلومتر از اجرای باند دوم محور کاشان-برزک با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال انجام شده است.

اتمام و بهره برداری از پروژه حذف گردنه نابر به طول شش کیلومتر

رئیس اداره راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اجرایی شدن عملیات حذف گردنه حادثه خیز نابر در جاده کاشان-برزک بیان داشت: عملیات اجرایی این مسیر شش کیلومتری چندی پیش به اتمام و برای استفاده مردم منطقه به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از نقاط حادثه خیز شهرستان کاشان در سه راهی چنار وجود داشت، یادآور شد: با اتمام پروژه عمرانی و بهره برداری از تقاطع غیر همسطح روستای چنار به طول تقریبی سه کیلومتر زمینه برای استفاده مردم منطقه به خصوص زائران حضرت علی بن باقر (ع) از این پروژه فراهم شد.

حق شناس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه میزان اراضی ملی در حریم شهر کاشان ۶۱۱۸۰ متر مربع است، افزود: به منظور صیانت و نگهداری از اراضی ملی در سطح شهرستان کاشان تاکنون ۸۴ فقره پرونده در خصوص تصرفات اراضی ملی تکمیل و تعداد ۲۵ مورد آرا قطعی اجرا و منجر به بازگشت اراضی به بیت‌المال انجام شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار