رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: ۱۱۰ موکب اربعین حسینی این استان برای پیشگیری از کرونا و کمک رسانی به مبتلایان این بیماری فعال شده است.
کد خبر: ۸۵۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱ 13 May 2020

مصطفی نوریان اظهارداشت:  موکب‌ها از دهم اسفند فعالیت خود را برای کمک به تهیه اقلام بهداشتی ویژه کرونا، ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی و تامین نیازهای اساسی آسیب دیدگان از کرونا، در استان آغاز کردند و این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به جمع‌آوری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد برای خرید اقلام بهداشتی و درمانی توسط موکب‌های استان ادامه داد: ۱۵ کارگاه تولید ماسک و دستکش فعال شد و تاکنون ۲۷ هزار ۵۰۰ عدد انواع ماسک و ۱۷ هزار جفت دستکش توسط این موکب‌ها تولید و در مراکز درمانی و بیمارستانی توزیع شد ضمن آنکه ۲۵۰ هزار پرس غذای گرم با عنوان نذر مهربانی تهیه و بین نیازمندان، خدمه بیمارستانها و نقاهتگاه‌ها  توزیع شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با قدردانی از موکب داران اربعین حسینی، خیران، نیکوکاران و دیگر دستگاه‌های حمایت کننده این حرکت مردمی گفت: با همکاری ۱۱۰ موکب دار اربعین ۱۰ هزار و ۵۴۰ بسته غذایی شامل، برنج، ماکارونی، گوشت، قند و شکر و حبوبات تهیه و بین خانواده‌های کم بضاعت و بی بضاعت به خصوص آسیب دیدگان مسائل اقتصادی ناشی از ویروس کرونا توزیع شده است.

وی، ضدعفونی سطوح و معابر عمومی شهرها و بیش از یکصد روستا با استفاده از ۱۵۸ هزار لیتر و تهیه و توزیع روزانه ۲ هزار پرس غذا برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها و منازل را از دیگر کارهای انجام شده توسط موکب های اربعین برشمرد.

وی افزود: تامین آرد، پخت و توزیع  ۴۰ هزار قرص نان بین نیازمندان، تهیه و ذبح ۲۲ گوسفند و توزیع بین نیازمندان و تهیه و توزیع ۱۰ هزار بطری آب معدنی در بیمارستانها از دیگر اقدامات موکب‌ها استان اصفهان در این روزها محسوب می‌شود.

نوریان اضافه کرد: موکب امام حسن مجتبی (ع) شهرستان آران و بیدگل با کمک خیران این شهرستان اقدام به تامین ۲۳ دستگاه یخچال بیمارستانی سردخانه‌ای برای استفاده در بمارستان سید الشهدا(ع) این شهرستان کرد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با همکاری موکب‌ها و خیران آمادگی لازم برای تولید و تامین مواد اولیه تهیه لباس‌های مخصوص بیمارستانی و ماسک و دستکش را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار