معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی خبر داد
کد خبر: ۸۵۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 15 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی گفت: امتحان پایان ترم دانش آموزان از مطالب درسی که تا پایان بهمن ماه با حضور در کلاس یاد گرفته بودند، گرفته می‌شود و برای دانش آموزانی که در فضای مجازی آموزش دیدند نیز سوالات اختیاری در نظر گرفته خواهد شد.

عاشور اکرمی در گفت‌وگوی خبری، با اشاره به رسالت آموزش و پرورش مبنی بر ایجاد فرصت برابر آموزش برای تمامی دانش آموزان شهری و روستایی، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا در دوم اسفندماه سال گذشته، تمامی مدارس تعطیل شد و دانش آموزان به روش‌های مختلفی از جمله تلویزیون، فضای مجازی، درسنامه و همیار معلم آموزش خود را ادامه دادند.

وی افزود: اما تعدادی از دانش آموزان به علت نبود امکانات و عدم دسترسی به اینترنت در محل زندگی خود از آموزش بازماندند که در این راستا ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفت تا تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه غیر از مدارس پیش دبستانی و استثنایی از ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت یک ماه بازگشایی شود.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که به دلایل مختلف نتوانستند در طول دو ماه گذشته، آموزش خود را ادامه دهند، می‌توانند در طی این یک ماه با حضور در مدرسه، اشکالات درسی خود را با کمک معلمان رفع کنند اما ضرورتی برای حضور تمامی دانش آموزان در مدارس وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، اکرمی در خصوص منبع امتحانات پایان ترم مدارس، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه‌ای که به تمامی دانش آموزان و مدارس استان فرستاده شده است، امتحان خرداد ماه تمامی دانش آموزان از ۸۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی خواهد بود.

وی متذکر شد: سوالات اختیاری که از آموزش‌های مجازی طرح خواهد شد، هیچ تأثیری بر نمره قبولی ندارد و بر این اساس، دانش آموزانی که از کلاس مجازی استفاده نکرده‌اند نیز می‌توانند ۲۰ نمره کامل را بگیرند.

وی در خصوص نحوه فعالیت مدارس استان پس از بازگشایی، گفت: از ۲۷ اردیبهشت، تمامی مدیران، کارکنان و معلمان مدارس باید بر اساس برنامه هفتگی در مدارس حضور یابند؛ هر معلم میزان یادگیری دانش آموزان کلاس خود را بررسی کرده و در شورای مدرسه برای ادامه آموزش و رفع اشکال تنظیم می‌کند.

معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی افزود: تمامی مدارس ضدعفونی شده و اکنون آماده مراجعه دانش‌آموزان برای رفع اشکال هستند.

وی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم، تشریح کرد: امتحانات پایه نهم و پایه دوازدهم به شکل حضوری و باقی پایه‌ها نیز به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امتحانات پایه نهم و دوازدهم به دلیل تاثیر در هدایت تحصیلی و ... از ۱۵ خرداد تا ۱۷ تیر توسط معلمان گرفته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار