مسجد و مدرسه علمیه چهارباغ (امام جعفر صادق (ع) ) در پایان دوران صفوی برای آموزش طلاب علوم دینی در محور تاریخی چهارباغ اصفهان بنا شد.
کد خبر: ۸۵۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ 18 May 2020

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: عملیات مرمت گنبد مدرسه چهار باغ (امام جعفر صادق(ع)) در2 لایه مرمت کاشی های گنبد و مرمت لایه های زیرین گنبد به واسطه آسیب های وارده به آن از سال 1391 آغاز شد.

فریدون الهیاری با بیان اینکه گنبد مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) از 12 ترک(بخش) تشکیل و تا سال 93 ، سه ترک این گنبد زیبا و منحصر به فرد مرمت شد  افزود : تا پایان سال 1398، مرمتگران موفق شدند بیش از 85 درصد این گنبد زیبا و تاریخی را مرمت کنند . 

وی گفت :  عملیات مرمت دو ترک این گنبد تا پایان ماه مبارک رمضان و از اوایل خرداد آغاز می شود و تا پیش از پایان سال به پایان می رسد.

مسجد و مدرسه علمیه چهارباغ (امام جعفر صادق (ع) )  با شکوه ترین بنای تاریخی اصفهان است که پیش از حمله افاغنه به اصفهان در پایان دوران صفوی به دستور مادر شاه سلطان حسین صفوی برای آموزش طلاب علوم دینی در محور تاریخی چهارباغ اصفهان بنا شد.

مادر شاه برای بهرمندی طلاب، بناهایی اطراف این مسجد همچون بازار هنر(بازار بلند) و کاروانسرای عباسی (هتل عباسی) را وقف این مدرسه علمیه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار