انتخاب یک منطقه خوش آب و هوا در ایران برای سفر تابستانی کار چندان سختی نیست. یکی از گزینه‌های شما برای تابستان می‌تواند اردبیل باشد. شهری که جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد و آب و هوای معتدلش گردشگران زیادی را به این شهر جذب کرده است. با خرید بلیط اتوبوس تهران اردبیل از علی بابا به راحتی برای این مقصد گردشگری فوق‌العاده برنامه‌ریزی کنید و از سفر به آن لذت ببرید.
کد خبر: ۸۵۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 19 May 2020

انتخاب یک منطقه خوش آب و هوا در ایران برای سفر تابستانی کار چندان سختی نیست. یکی از گزینه‌های شما برای تابستان می‌تواند اردبیل باشد. شهری که جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد و آب و هوای معتدلش گردشگران زیادی را به این شهر جذب کرده است. با خرید بلیط اتوبوس تهران اردبیل از علی بابا به راحتی برای این مقصد گردشگری فوق‌العاده برنامه‌ریزی کنید و از سفر به آن لذت ببرید.

قبل از اینکه به یک شهر سفر کنید بهتر است با جاذبه‌های آن آشنا شوید. اردبیل شهری‌ست که هم جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی مانند بقعه شیخ صفی‌الدین دارد و هم زیبایی‌های طبیعی مانند گردنه حیران. همین موضوع است که باعث می‌شود هر گردشگری با هر سلیقه‌ای از آمدن به اردبیل راضی باشد. اما چه فصلی برای سفر به اردبیل مناسب‌تر است؟ با توجه به آب و هوای خنک این شهر تابستان مناسب‌ترین فصل برای سفر به اردبیل است. اردبیل حتی در گرم‌ترین ماه سال یعنی مرداد، همچنان آب و هوایی معتدل دارد. اگرچه اردبیل زمستانی هم جاذبه‌هایی مانند کوهستان‌های برفی دارد که باز هم برای مسافرت مقصد مناسبی‌ست.

سفر به اردبیل در تابستان 

گردنه حیران

گردنه حیران به شکل حیرت‌آوری زیباست. ترکیبی از مه و درختان سبز در ارتفاعات اردبیل تصویری‌ست که در ذهن هر گردشگری مانند یک عکس زیبا باقی خواهد ماند. حیران در 45 کیلومتری اردبیل و در جاده آستارا به سمت شهر نمین قرار گرفته و به استان گیلان هم نزدیک است. این گردنه از یک طرف به جنگل‌های فندقلو مشرف است و از طرف دیگر به دره‌ای که در اکثر فصول مه سنگینی آن را فرا گرفته و انتهایش پیدا نیست. اگر به گردنه حیران سفر می‌کنید چشیدن طعم آش دوغ اردبیلی می‌تواند یکی از خاطره‌انگیز‌ترین بخش‌های سفر شما باشد. برای سفر به این منطقه بهترین زمان فصل تابستان است و راحت‌ترین روش برای تهیه بلیط، خرید بلیط اتوبوس تهران اردبیل از علی باباست.

پس از گردش در گردنه زیبای حیران یک برنامه مهیج دیگر هم خواهید داشت. در کیلومتر 35 جاده آستارا به اردبیل می‌توانید به مجموعه تفریحی ـ توریستی حیران هم سر بزنید. این مجموعه یک تله‌کابین به طول 1752 متر دارد و برای کسانی که به هیجان و ارتفاع علاقه دارند، مناسب است.

جنگل فندقلو

جنگل فندقلو از اسمش مشخص است که جنگلی با تراکم بالای درخت فندق است. جنگلی که متناسب با فصل رنگ آن عوض می‌شود و در هر فصلی با انبوهی از درختان فندق مواجه می‌شوید که با کمی مه ترکیب شده‌اند و تصویری را ساخته‌اند که مانند یک کارت پستال زیباست. فندقلو در ارتفاع 1850 متری از سطح دریا قرار گرفته و یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهر اردبیل است. اگر مبدا سفر شما تهران است با خرید بلیط قطار تهران به اردبیل می‌توانید یک سفر آرام و راحت را تجربه کنید.

دریاچه شورابیل

در گذشته آب این دریاچه شور بوده است اما با گذشت زمان و اضافه کردن منابع آب شیرین به آن وضعیت آب تغییر کرده اما همچنان به نام شورابیل شناخته می‌شود. دریاچه شورآبیل در خیابان دانشگاه قرار گرفته و مطالعات نشان می‌دهد که قدمت این دریاچه از دریاچه ارومیه هم بیشتر است. در اطراف این جاذبه‌های طبیعی امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری مانند پیست دوچرخه‌سواری، باغ وحش، هتل، پارک و شهربازی‌ست.

سفر به اردبیل در تابستان

مقربه شیخ صفی‌الدین

بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی مجموعه‌ای از آرامگاه‌های بزرگان و سلاطین خاندان صفوی‌ست که در آثار ملی ایران و در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این مقبره به لحاظ معماری بنایی جذاب است که از چند بخش سر در اصلی، حیاط بزرگ، قندیل‌خانه، شهیدگاه و چند بخش دیگر تشکیل شده است. کشته‌شدگان جنگ تاریخی چالدران هم در محوطه این عمارت به خاک سپرده شده‌اند. بازدید از این بنا با معماری ایرانی اسلامی می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ جذاب باشد.

موزه چینی‌خانه

علاوه بر بقعه تاریخی شیخ صفی‌الدین، موزه چینی‌خانه هم مکان تاریخی دیگری با قدمتی 400 ساله است. طراحی این مکان با شیخ بهایی بوده و از چهار شاه‌نشین و طاق‌نما تشکیل شده که با طرح‌های اسلیمی تزئین شده است. با خرید بلیط تهران به اردبیل از این سفر جذاب تاریخی و تفریحی لذت ببرید.

علت سنگینی سر در هواپیما چیست؟

پل معلق مشگین‌شهر

یکی از زیباترین پل‌های معلق جهان در مشگین‌شهر اردبیل ساخته شده است. اگر به هیجان و ارتفاع علاقه دارید قدم زدن روی پل معلق مشگین‌شهر که بزرگترین پل معلق خاورمیانه است و در ارتفاع 80 متری رودخانه خیاوچایی ساخته شده بهترین پیشنهاد برای شماست. اگر به اردبیل سفر کرده‌اید دیدن این پل و قدم زدن روی آن را فراموش نکنید. در این لحظه پارک جنگلی مشگین‌شهر زیر پای شما قرار دارد.

 

همانطور که گفته شد تابستان فصل مناسبی برای مسافرت به اردبیل و دیدن جاذبه‌های گردشگری متنوع آن است. با سفر به این شهر از خرید سوغات غافل نشوید. عسل، سرشیر و کره، شیرینی قرابیه، باقلوا و گیاهان دارویی در اردبیل بهترین سوغاتی خوراکی هستند. علاوه بر این حلوای سیاه اردبیلی هم می‌تواند برای گردشگران طعم جذابی باشد. با خرید بلیط اتوبوس تهران به اردبیل از علی بابا، تابستان خود را در اردبیل بگذرانید و از سفر به این شهر خوش آب و هوا در شمال غرب کشور لذت ببرید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
مشکین کجا اردبیل کجا. نمین هم شهر دیگری هست. وقتی شهر اردبیل را معرفی می کنید چرا مکانهای شهرهای دیگر استان و سایر استانها را تحت نام شهر اردبیل تاراج می کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار