رییس موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: آموزشگاه‌های استان بدلیل اهمیت آموزش مهارت و پرورش نیروی انسانی ماهر و خسارت‌های مبتلابه مالی، چشم انتظار دستور بازگشایی و فعالیت مجدد هستند.
کد خبر: ۸۵۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹ 19 May 2020

حسین مصلی‌نژاد افزود: فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای که بیشتر آنها خصوصی هستند از اسفند سال گذشته بدلیل شیوع بیماری کرونا به‌عنوان مراکز پُرخطر متوقف شد.

وی اضافه کرد: در این مدت، بخشی از آموزش‌ها در قالب مجازی ارائه شد ولی بخش دیگر به‌لحاظ ماهیت آنها نیازمند آموزش‌های عملی و حضوری است.

رییس موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: برغم ابلاغ شیوه‌نامه فاصله‌گذاری در عرصه آموزش‌های مهارتی توسط رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، تا این لحظه ستاد استانی مقابله با کرونا پاسخ و مجوز شراوع فعالیت این مراکز را نداده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که ضرورت آموزش و پرورش نیروی انسانی ماهر برای رفع بیکاری در جامعه همیشه مورد تاکید بوده است.

مصلی‌نژاد افزود: جمعی از هنرجویان از بحث مهارت‌آموزی برای تکمیل مهارت‌های درسی خود استفاده می‌کنند، تعدادی دیگر، جوانان جویای کار هستند که با فراگیری یک مهارت، امکان اشتغال آنها میسر می‌شود و عده‌ای دیگر برای ارتقای شغلی خود آموزش‌هایی را فرا می‌گیرند که با تعطیلی آموزشگاه‌ها از این فرصت محروم شده‌اند.

وی به خسارت هفت میلیارد تومانی آموزشگاه‌های آزاد در تعطیلی سه ماهه اخیر ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بیشتر ساختمان‌های این مراکز، اجاره‌ای است و توقف فعالیت آنها موجب تحمیل پرداخت اجاره‌بها، حقوق مدیر و مربیان شده است.

وی با اشاره به نامشخص بودن زمان این بیماری و کشف واکسن آن از مسوولان استان خواست تا اجازه بازگشایی این آموزشگاه‌ها را صادر و از بیکار شدن و مشکلات عدیده برای این اقشار جلوگیری کنند.

مصلی‌نژاد یادآور شد: تمام آموزشگاه‌های استان آمادگی دارند تا با رعایت فاصله‌گذاری و مفاد پروتکل‌های بهداشتی و همچنین زمانبندی مشخص و با تعداد کمتر، به فعالیت دوباره بپردازند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار