استاندار اصفهان گفت: راه‌اندازی پنجره واحد برای حلب سرمایه‌گذاری ضروری است و این کار در استان تسریع می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶ 20 May 2020

عباس رضایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نمایندگان واحدهای تولیدی و تاکید بر راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری افزود: پنجره واحد سرمایه‌گذاری به منظور جلب سرمایه، جلوگیری از اتلاف وقت، شتاب در ارائه مجوزها تا جلسه آینده ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی آماده خواهد شد.
پنجره واحد سرمایه‌گذاری، سامانه‌ای است که امکان گردش استعلام‌های دستگاه‌های مرتبط با فرآیند صدور مجوز سرمایه گذاری را بصورت الکترونیکی فراهم می‌کند.
در پنجره واحد، سرمایه‌گذار با تسلیم درخواست خود از یک نقطه امکان پیگیری مطالبات خود را داشته و از طرف دیگر سازمان سرمایه‌گذاری نیز امکان گزارش‌گیری از وضعیت استعلام‌های مربوطه را خواهد داشت.
استاندار اصفهان، تلاش این استان را سوق سرمایه‌های سرگردان و نقدینگی مردم به سمت سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی و سودده در منطقه توصیف کرد.
وی ادامه داد: امروز سازمان برنامه و بودجه ۱۸ طرح در این زمینه ارائه کرد که می‌تواند به‌عنوان اقدامات استان در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۹ و در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در بحث جهش تولید و رفع دغدغه خانواده‌ها قلمداد شود.
به گفته رضایی، این طرح‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در عرصه‌های آب، برق، گاز، انرژی، استفاده بهینه از امکانات و نیروی انسانی و ظرفیت‌های موجود استان است.
وی ادامه داد: ایجاد فرصت‌های مناسب در حوزه شیمی پارک‌ها، شهرک‌های گردشگری، شهرک پوشاک و همچنین ساختارهای زیربنایی مثل جاده، راه‌آهن و امثال آن از جمله برنامه‌های استان در راستای تحقق جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است.
استاندار اصفهان افزود:  مهمترین دغدغه ما در استان رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه‌گذار و حمایت از تولید و در یک کلام رفع دغدغه خانواده‌ها در زمینه اشتغال جوانان از طریق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. 
وی همچنین اقدام استان در تعویض شیرآلات مدارس را گامی در راستای اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: استفاده بهینه، صرفه‌جویی و جلوگیری از اسراف از مهمترین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است و تبدیل شیرآلات مدارس به شیرهای پدالی، گامی در ۲ ماه آینده گامی در این راستا و در راه تلاش برای حفظ بهداشت و حراست از سرمایه‌های انسانی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار