معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نباید مردم احساس کنند با بازگشایی‌ اماکن کرونا تمام شده است، کم شدن حساسیت مردم دغدغه جدی ماست.
کد خبر: ۸۵۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴ 20 May 2020

موضوعی که این روزها شاهد آن هستیم اینکه شیوع کرونا همچون روزهای ابتدایی جدی گرفته نمی شود. بحثی که معاون بهداشتیی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را مجبور به واکنش کرد.

کمال حیدری در جمع خبرنگاران بدون اشاره به آمار افزود: موارد بستری کم اما سرپایی افزایش یافته است، دغدغه ما این است که با تدابیری اماکن بسته شده را باز کنیم اما مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: به دلیل تحریم با کمبودهای فراوانی روبه رو بودیم، از این رو تبلیغات رسانه‌های خارجی وحشت زیادی را بیان آحاد مردم به وجود آورد اما خوشبختانه با تولیدات داخلی توانستیم کمبودها را برطرف کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: همچنین با بسیج و گروه مردمی و جهادی در شهر جهت تلطیف امور گام برداشتیم و مردم برای تولید مواد حفاظتی به کمک بهداشت و درمان شتافتند.

وی با بیان اینکه از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا از طریق سامانه الکترونیک بهداشت(سیب) افراد پرخطر(مسن و درگیر بیماران زمینه‌ای) به صورت تلفنی غربالگری کردیم، گفت: روزهای ابتدایی هدف ما  آموزش مردم و مراقبت از خود بود.

به گفته حیدری به دلیل همزمانی شیوع کرونا با آنفلوآنزا از موارد مشکوک ۲ تست گرفته می‌شد که مشخص شود آنفلوانزا بوده یا کرونا.

وی دلیل کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در ایران را کاهش ورودی افراد به بیمارستان‌ها دانست و بیان کرد: از طریق تماس موارد را شناسایی می‌کردیم که از این طریق مراجعات به بیمارستان کاهش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: مراکز بهداشت و درمان برای مراجعه بیماران حاد تنفسی ۷۵ مرکز اعلام شد که در صورت مشاهده علائم مشکوک بیماری را به مراکز تحصصی‌تر ارجاع می‌دادند از این رو تمامی بیمارستان‌های استان برای پذیرش بیماران کرونا آماده باش بودند که در نهایت چهار بیمارستان خورشید، امین، غرضی و عیسی بن مریم برای پذیرش این بیماران معرفی شدند.

وی بیان کرد: باید از اکنون کاری کنیم که پاییز سختی به لحاظ شیوع ویروس کرونا و آنفلوآنزا در ایران نداشته باشیم از این جهت آگاهی مردم و اندیشیدن تدابیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار