مدیرکل هواشناسی استان اصفهان نسبت به شکل‌گیری الگوی گرمایی زودرس تابستانه و افزایش نسبی دما در این استان هشدار داد.
کد خبر: ۸۵۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ 23 May 2020

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه(فردا)، هوای  کمی ابری و غبارصبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و رگبار پراکنده و برای روز دوشنبه، هوای کمی ابری و غبارصبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.

حمیدرضا خورشیدی اظهار داشت: تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش نسبی دما بین سه تا پنج درجه سانتیگراد سراسر استان بویژه مناطق شمال، شمال شرق و مرکز را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد:تشکیل الگوی گرمایی زودرس تابستانه از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان ادامه دارد و احتمال افزایش مصرف برق و آب بدنبال خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان از مردم و مسوولان خواست با توجه به پیش بینی افزایش دما در بیشتر نقاط استان در هفته جاری، توجه لازم را به مدیریت تولید و توزیع حامل‌های انرژی و کنترل مصرف آب و برق داشته باشند.

وی اضافه کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

خورشیدی با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی تا سه روز آینده بیانگر جوی به نسبت ناپایدار در استان است خاطرنشان کرد: بر این اساس در این مدت و در ساعات بعداز ظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و رگبارهای پراکنده به ویژه در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، شرقی شمالی و مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: دمای هوای اصفهان در گرمترین ساعات روز گذشته به ۳۳ درجه سانتیگراد و امروز صبح(شنبه) هم در خُنکترین ساعات به ۱۶ درجه سانتیگراد رسید.

وی گفت: چوپانان با ۴۱ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین و چادگان با هشت درجه سانتیگراد بعنوان خُنکترین نقطه استان اصفهان اندازه گیری شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار