مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به وجود بیش از 2 هزار گونه گیاهی و جانوری در این استان، گفت: برای حفظ تنوع زیستی اصفهان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد.
کد خبر: ۸۵۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱ 23 May 2020

ایرج حشمتی اظهار کرد: استان اصفهان با بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده و شکار ممنوع دارای گونه‌های شاخص و خاص تنوع زیستی در بخش‌های مختلف جانوری و گیاهی است.

وی آهوی ایرانی، یوزپلنگ ایرانی، کل و بز وحشی، قوچ و میش اصفهان، گربه شنی، هوبره و زاغ بور را از گونه‌های جانوری استان اصفهان برشمرد و افزود: تاکنون ۴۸۴ گونه مهره‌دار شامل ۶۲ گونه پستاندار، ۲۹۶ گونه پرنده، ۴۰ گونه خزنده، هشت‌گونه دوزیست، ۴۱ گونه ماهی در این استان شناسایی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: بیش از ۲ هزار گونه گیاهی از حدود ۷۰۰ جنس و در قالب ۱۳۰ خانواده در این استان وجود دارد که از این شمار ۳۵۰ گونه دارویی، ۴۵ گونه انحصاری، ۵۴ گونه آسیب پذیر، ۱۶ گونه نادر و ۱۹ گونه در خطر انقراض است.

حشمتی با تاکید بر اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برای حفظ تنوع زیستی این استان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد، گفت: بدون همکاری و تعامل بخش‌هایی مانند تشکل‌های سازمان نهاد مردمی، مردم محلی وبومی، دستگاه‌های انتظامی و قضائی و نهادهای مرتبط حفاظت از تنوع زیستی در استان اصفهان میسر نیست که استان اصفهان در این زمینه پیشتاز است و گام‌های خوبی برداشته است.

منبع:ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار