مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نگرانی والدین از سلامت دانش آموزان در برابر ویروس کرونا گفت: به منظور اجرای کامل فاصله‌گذاری اجتماعی حوزه امتحانی دانش آموزان از ۱۷۰ حوزه به ۲۸۷ حوزه افزایش یافت.
کد خبر: ۸۵۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸ 26 May 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، علیرضا سعدی پور با بیان اینکه ۲۵ هزار دانش‌آموز مازندرانی در امتحانات نهایی خرداد ۹۹ شرکت می‌کنند، گفت: امتحانات نهایی خرداد ۹۹ برای پایه دوازدهم نظام جدید و دانش‌آموزان بازمانده نظام قدیم همزمان با سراسر کشور از تاریخ ۱۷ خرداد تا ۱۶ تیرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون نهایی خرداد ۹۹ با احتساب بازماندگان نظام قدیم ۲۵ هزار نفر هستند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر پایه دوازدهم و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از نظام قدیم و پیش‌دانشگاهی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: هماهنگی لازم با ستاد مقابله با کرونای استان و شهرستان‌ها صورت گرفت و نسبت به ضدعفونی حوزه‌های امتحانات نهایی اقدام شد و همچنین برای هر شهرستان یک ناظر بهداشتی تعیین شد تا مراقبت‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های مورد نظر ستاد مقابله با کرونا را در شهرستان‌ها و مناطق پیگیر باشد.

سعدی پور خاطرنشان کرد: ستاد امتحانات نیز در شهرستان‌ها و مناطق تشکیل شد و دستورالعمل‌های لازم به صورت ابلاغ و مورد تأکید ویژه قرار گرفت.

سعدی پور افزود: با توجه به شرایط خاص و ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی، تعداد حوزه‌های اجرایی امتحانات نهایی نیز افزایش یافت و از ۱۷۰ حوزه امتحانی در سال قبل به ۲۷۸ حوزه اجرا رسید ضمن این‌که حوزه تصحیح نیز از ۱۱ حوزه به ۱۳ حوزه افزایش یافت و روسای حوزه اجرا و تصحیح نیز تعیین شدند و ابلاغ‌ها صادر شد و مقدمات لازم برای برگزاری مطلوب امتحانات انجام شد.

وی با بیان اینکه به دانش‌آموزان اعلام شد حتما با ماسک و دستکش در سر جلسه حاضر شوند، ابراز کرد: در حوزه امتحانات نیز تمهید مقدمات شد و اگر دانش‌آموزی بیماری خاص داشته باشد، حتما مکانی ویژه برایش در همان حوزه تعیین شد و در چیدمان صندلی‌ها نیز فاصله ۲ متری رعایت شد و اولویت ما سلامت دانش‌آموزان و معلمان عزیز است تا در ضمن برگزاری امتحانات نهایی خرداد، مشکلی در این بخش ایجاد نشود.

سعدی پور به نحوه طرح سوال اشاره کرد و گفت: طرح سوال نهایی خرداد نیز براساس قانون ۸۰ درصد- ۲۰ درصد است، به این معنی که ۱۶ نمره از ۸۰ درصدی که تا قبل از تعطیلی مدارس به‌خاطر کرونا در کلاس تدریس شده بود طرح خواهد شد و چهار نمره دیگر به صورت اختیاری توسط خود دانش آموز از میان سوالات آموزش حضوری یا چهار نمره آموزش مجازی طرح خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: تمام دروس پایه دوازدهم اعم از دروس نهایی و داخلی به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد و امتحانات دروس داخلی نیز پیش از آغاز آزمون نهایی، انجام می‌شود ضمن این‌که تا تاریخ ۱۰ خرداد نیز دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند برای رفع اشکال به مدرسه مراجعه کنند.

سعدی‌پور همچنین بیان کرد: دانش‌آموزی که در آزمون نهایی خرداد به دلیل بیماری و یا مشکلی غیبت کند، با ارائه مدرک، برایش غیبت موجه منظور خواهد شد و این دانش‌آموز در شهریورماه در آزمون نهایی شرکت خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درخصوص امتحانات سایر پایه‌ها نیز گفت: امتحانات پایه نهم حضوری اما غیر نهایی خواهد بود و از ۷ تا پایان خرداد انجام خواهد شد اما ارزشیابی دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم و همچنین دهم و یازدهم نیز به‌صورت غیرحضوری و با تشخیص مدیر مدرسه و معلم و با مصوبه شورای مدرسه برگزار خواهد شد.

مازندران ۵۳۶ هزار دان شاموز دارد که در چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه تحصیل می کنند و از این میزان ۱۲۰ هزار نفر در مقطع متوسطه دوم قرار دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار