رامین غلامی با بیان اینکه زائران باید چادر نماز، سجاده و کتاب دعا همراه خود داشته باشند چراکه امکان استفاده از وسایل موجود در بقاع وجود ندارد، اضافه کرد: ضدعفونی بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان به صورت روزانه انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 27 May 2020
مدیر روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از بازگشایی صحن‌های بقاع متبرکه استان به روی زائران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامی با اشاره به بازگشایی بقاع متبرکه اظهار کرد: چند ماهی برای جلوگیری از گسترش کروناویروس درب بقاع به روی مردم بسته شده بود و در حال حاضر فعالیت مجدد این گونه اماکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳۰ بقعه متبرکه همدان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از ۶ خردادماه بازگشایی شدند، افزود: بقاع متبرکه و امامزادگان استان یک ساعت بعد از طلوع تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب پذیرای زائران هستند.

غلامی با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی در این اماکن نمازجماعت اقامه نشده و از هر گونه تجمع جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: ورود سالمندان، کودکان و بیماران به بقاع متبرکه ممنوع بوده و خادمان مانع ورود آن‌ها به این مکان‌ها می‌شوند.

وی با بیان اینکه زائران باید چادر نماز، سجاده و کتاب دعا همراه خود داشته باشند چراکه امکان استفاده از وسایل موجود در بقاع وجود ندارد، اضافه کرد: ضدعفونی بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان به صورت روزانه انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه فضای باز بقاع متبرکه برای استفاده مردم و نشستن آن‌ها آماده شده و مردم نمی‌توانند به طور ثابت از فضای سربسته امامزاده‌ها استفاده کنند، گفت: به علت رعایت نکات بهداشتی مردم اجازه نزدیکی به ضریح را نداشته و باید با فاصله از ضریح ایستاده و زیارت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار