رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه قیمت رهن و اجاره در کرمانشاه نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داشته، گفت: مالکین تعیین کننده نهایی قیمت هستند و از آن‌ها توقع داریم هوای مستاجرین را در این شرایط سخت داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 28 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بابک مرادی ، با اشاره به نزدیک شدن فصل جابجایی مستاجران، افزود: اجاره‌ها نسبت به سال گذشته بالا رفته و با این روند نسبت به تابستان قبل حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت خواهیم داشت.

وی درباره دلایل بالا رفتن اجاره‌ها نیز عنوان کرد: تعیین کننده نهایی قیمت‌ها خود مالکین هستند که نرخ رهن و اجاره را به هر شکل که بخواهند تعیین می‌کنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با اشاره به اینکه قیمت رهن و اجاره تا حدودی تابع قیمت خرید و فروش ملک است، عنوان کرد: قیمت ملک نسبت به اواخر سال گذشته حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد بالا رفته و این موضوع در بالا رفتن قیمت اجاره بها اثرگذار است.

مرادی اظهار کرد: از سوی دیگر قیمت مسکن تابعی از عرضه و تقاضا هم هست و در مناطقی که تقاضا بیشتر باشد، قیمت‌ها بالاتر می‌رود.

وی از تاثیر سایت‌های مجازی بر بالا رفتن قیمت‌ها و خصوصا تعیین قیمت‌های غیرمنطقی برای واحد‌های مسکونی هم یاد و اضافه کرد: بهتر است قیمت املاک نیز مانند خودرو در این سایت‌ها برداشته شود، زیرا قیمت‌هایی که در سایت‌های مجازی برای املاک درج می‌شود باعث می‌شود مالکین نیز برای ملک خود قیمت مشابه این سایت‌ها را در نظر بگیرند.

به گفته رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه، بیش از ۸۰ درصد مالکین توافقات خود را از پیش و از طریق همین سایت‌های مجازی با مستاجر انجام داده و فقط برای ثبت قرارداد نزد مشاورین املاک می‌روند و این در حالی است که توافق از این طریق امکان کلاهبرداری و اجاره مال غیر را دارد و برخی حتی بعد از توافق سراغ بنگاه‌های املاک هم نمی‌روند و قرداد‌های دستی می‌نویسند که این کار خطر کلاهبرداری را افزایش می‌دهد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه مشاورین املاک نقش خاصی در تعیین قیمت ندارند، یادآور شد: واحد‌های مشاور املاک دوست دارند قیمت‌ها پایین و در حد قدرت خرید مردم باشد تا تعداد قرادادهایشان بیشتر شود و حتی به آن‌ها تاکید کردیم بیشتر طرف مستاجران را بگیرند. از مالکین نیز تقاضا داریم در این شرایط اقتصادی سخت بیشتر به فکر مستاجران باشند و تا حد امکان از تعیین قیمت‌های بالا و غیرمنطقی خودداری کنند.

مرادی با اشاره به اینکه راهکار اصلی مدیریت قیمت املاک چه در بعد رهن و اجاره و چه خرید و فروش تعیین قیمت کارشناسی بر اساس نوع محل و ویژگی‌های واحد مسکونی است، گفت: سال‌ها است این طرح را پیشنهاد داده ایم، اما هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش ایسنا و بر اساس قیمت‌های که در سایت‌های مجازی درج شده قیمت رهن و اجاره ملک در نقاط مختلف شهر کرمانشاه هم اکنون به این شرح است:

آپارتمان ۷۵ متری در شهرک پردیس: ۷۵ میلیون تومان رهن کامل

آپارتمان ۱۲۰ متری خیابان وحدت: ۱۸۰ میلیون تومان رهن کامل

آپارتمان ۷۵ متری شهرک آبادانی مسکن: ۴۰ میلیون تومان رهن کامل و اجاره یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

آپارتمان ۹۰ متری شهرک دانش: ۲۵ میلیون تومان رهن و ۷۰۰ هزار تومان اجاره

آپارتمان ۱۰۰ متری شهرک حافظیه: ۴۰ میلیون رهن کامل و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اجاره

آپاریتمان ۱۵۰ متری زیباشهر: ۷۰ میلیون تومان رهن و ۵۰۰ هزار تومان اجاره

آپارتمان ۹۰ متری رودکی: ۴۰ میلیون تومان رهن و ۷۰۰ هزار تومان اجاره

آپارتمان ۱۰۰ متری گلستان: ۱۰۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان اجاره

آپارتمان ۱۰۵ متری فرهنگیان فاز دو: ۴۵ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره

آپارتمان ۱۵۰ متری الهیه کاشانی: ۱۸۰ میلون رهن و ۳۰۰ هزار تومان اجاره

آپارتمان ۸۰ متری دلگشا: ۳۰ میلیون رهن و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره

آپارتمان ۹۷ متری پرواز: ۳۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار