در یک سال گذشته 40 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به هنرمندان مشاغل خانگی استان اصفهان اعطا شده است.
کد خبر: ۸۵۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 30 May 2020

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: از ابتدای پارسال تا پایان فروردین امسال این میزان تسهیلات از طریق بانک های عامل به هنرمندان مشاغل خانگی اعطا شده همچنین دراین مدت مجوز فعالیت بیش از 700 هنرمند در حوزه مشاغل خانگی در پهنه این استان صادر شده است.

فریدون الهیاری از توسعه فعالیت های هنرمندان صنایع دستی  اصفهان در حوزه مشاغل خانگی همزمان با شیوع بیماری کرونا خبر داد و افزود: در روزهای مرحله نخست شیوع کرونا در استان اصفهان از پانزدهم اسفند پارسال تا پایان اردیبهشت ماه امسال، بیش از هزار فروشگاه صنایع دستی همچنین حدود پنج هزار کارگاه صنایع دستی  بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا در مقابله با این ویروس تعطیل شد.

وی گفت: در پی تعطیلی کارگاه های صنایع دستی، فعالیت هنرمندان صنایع دستی این استان در حوزه مشاغل خانگی رشد صعودی کرد بطوریکه تولید صنایع دستی خانگی رونق گرفت و فعالان صنایع دستی سفارشات مشتریان خود را به این هنرمندان واگذار کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: در ایام شیوع کرونا، فعالان دیگر رشته های صنایع دستی هم به سمت فعالیت در حوزه مشاغل خانگی روی آوردند و فعالیت در این حوزه رشد قابل توجهی یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار