مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شناسایی حدود 130 ساختمان فرسوده و پُر خطر در کلانشهر اصفهان خبر داد و گفت: هشدارها و اخطارهای لازم به مالکان این اماکن داده شده است.
کد خبر: ۸۵۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳ 01 June 2020

منصور شیشه‌فروش افزود: بیشتر این ساختمان‌ها در بافت فرسوده قرار دارند و برخی از آنها بلند مرتبه هستند.

وی با بیان اینکه این ساختمان‌ها از نظر فنی بررسی شده و درباره همه مخاطرات آنها به مالکان تذکر داده شده است، اظهارداشت: این ساختمان‌ها از نظر سیستم‌های ایمنی برق و گاز، خروجی، اطفاء حریق و لوله‌کشی دچار آسیب پذیری بالایی هستند.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان موظف به تشکیل کارگروهی برای شناسایی این قبیل ساختمان‌ها در سطح شهر شده است، اضافه کرد: مکان‌های پر خطر در بازار و پاساژها نیز با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی، اصناف و آتش نشانی شناسایی و روش‌های افزایش ایمنی آنها بویژه از نظر شبکه برق و گاز و سقف بررسی شده است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است آموزش‌های لازم به مردم درباره ساختمان‌های پر خطر و مخاطرات آنها داده شود، گفت: امسال چند حادثه از جمله آتش‌سوزی تعدادی مغازه و همچنین یک مجتمع مسکونی بزرگ در اصفهان رخ داد که همه جوانب آن در جلسه‌ای با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه بررسی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این جلسه تاکید شد که دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به کنترل ایمنی سیستم‌های برق و گاز همه مجموعه‌های ساختمانی بزرگ در اصفهان اقدام کنند.

شیشه فروش با اشاره به فعالیت بیش از هشت هزار واحد صنفی در محدوده بازار اصفهان، تصریح کرد: لازم است تدابیر ایمنی در بازارهای بزرگ شهرهای دیگر استان مانند کاشان و نایین نیز در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: لازم است علاوه بر بررسی شبکه‌های برق و گاز، ایمنی سقف این بازارها در برابر مخاطرات مختلف مانند باد و باران و همچنین مسیر دسترسی نیروهای خدمات‌رسان بویژه آتش نشانی بررسی و اقدامات لازم برای رفع مشکلات احتمالی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار