رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان برنامه‌ها و مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱ 02 June 2020

محمد علی احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و آغاز ولایت و زعامت رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: طی ۳۱ سال گذشته از ارتحال امام (ره) شور و شوق مردم از حرکت انقلابی و برگزاری مراسم رحلت امام (ره) در شهر‌ها و روستا‌های کشور کاسته نشده است.

او با بیان اینکه بزرگداشت امام (ره) متعلق به ۱۴ خرداد نیست، گفت: همه روز‌ها به نام امام (ره) است، زیرا راه، پیام و رهنمود‌های امام (ره) برای کشور راهگشا بوده و هست که مسیر تبیین شده ایشان در سال ۱۳۴۲ کم رونق نمی‌شود، در واقع ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقطه عطف این انقلاب و تجلی بخش والای شخصیت امام (ره) بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: سی و یکمین سالگرد ارتحال امام (ره) با شرایط ویژه‌ای به دلیل وجود ویروس کرونا همراه شده است، مراسم در مرقد امام (ره) برگزار نمی‌شود که به همین خاطر و بر اساس جلسات هیئت اندیشه‌ورز پیشنهادات مختلفی برای این رویداد عنوان شده است.

او با بیان اینکه شعار محوری سی و یکمین سالگرد رحلت بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، «راه امام (ره) خمینی زنده است» انتخاب شده، تصریح کرد: اگر بخواهیم مولفه‌های زنده بودن راه امام (ره) را تبیین کنیم؛ حضور، وحدت، انقلابی بودن مردم، تربیت نسل جوان انقلابی و شهدای این نسل که سرآمد آن‌ها شهید حججی است، نشانه‌ای از این راه دارد.

احمدی برگزاری مراسم روز قدس، استکبارستیزی ملت ایران و مسلمانان جهان مقابل آمریکا و اسرائیل، وجود معنویت در سطح شهر و در بین جوانان، رزمایش کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان امسال، اتفاقات ایام کرونا، تشییع باشکوه سردار قاسم سلیمانی سرباز امام و ولایت، پیشرفت‌های مختلف علمی و فناوری به عنوان شاخ و برگ نهضت امام (ره)، شعار‌ها و سیاست‌های کشور را از جمله نشانه‌های زنده بودن راه امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: باز هم مردم در سی‌ویکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) وفاداری و تبعیت خود را از آرمان‌های امام نشان خواهند داد.

او ادامه داد: ساعت ۱۱ روز ۱۴ خرداد با اینکه مراسمی در مرقد امام (ره) نیست، اما به رسم هرساله، مقام معظم رهبری رهنمود‌های خود را به صورت زنده و از طریق رسانه ملی اعلام خواهند کرد؛ در سیاست‌های پیش‌بینی شده، توجه به شخصیت و شأنیت امام (ره) و همچنین ۱۵ خرداد به عنوان مبدأ حرکت انقلاب اسلامی و آغاز زعامت مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های فضای مجازی مرتبط با این رویداد، افزود: از طریق به کارگیری جوانان و فعال شدن جوانان مخلص در گروه‌های انقلابی فعالیت در فضای مجازی انجام می‌شود و بیش از ۲۰۰ کلیپ یک دقیقه‌ای از اندیشه‌ها و آرمان‌های امام خمینی (ره) منتشر می‌شود.

او افزود: فعالیت‌های هنری از جمله آثار هنری هنرمندان در نگارستان امام خمینی (ره) واقع در خیابان فیض از روز ۱۲ تا ۲۲ خرداد به نمایش گذاشته می‌شود، علاوه بر آن دو نمایشگاه ویژه در دو نوبت صبح و بعدظهر تحت عنوان «از تولد تا عروج» و آثار هنری هنرمندان در ارتباط با امام، کتب و انتشارات مرتبط برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار