قاچاقچی سابقه‌دار چوب تاغ به احیای جنگل‌ها در مناطق کویری شهرستان آران و بیدگل محکوم شد.
کد خبر: ۸۵۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ 04 June 2020
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل با بیان اینکه این قاچاقچی سابقه‌دار چوب تاغ در آخرین تخلف خود به جزای نقدی بیش از یک میلیارد ریالی محکوم شده بود گفت: پس از رایزنی با مقام‌های مربوطه، محکومیت این متخلف به کاشت چهار هزار و 500 اصله نهال و مقابله با موش‌ها در 400 هکتار از تاغزار‌ها جایگزین شد.

رضا شفیعی افزود: این متخلف این تعداد نهال را در زمین‌های بیابانی شهرستان کشت و یک دوره آبیاری کرده و کار مقابله با موش‌ها را نیز در 400 هکتار را از تاغزار‌های حاشیه روستا‌های شهرستان آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه موش‌ها با خوردن ریشه درختان تاغ موجب از بین رفتن تاغزار‌ها و همچنین گسترش بیماری سالک در شهرستان شدند گفت: در سال‌های گذشته تعداد موش‌های تاغزار‌ها افزایش یافته که مقابله با آن‌ها را به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل با تاکید بر اهمیت نگهداری از جنگل‌های دست کاشت بیابانی برای جلوگیری از هجوم شن‌های روان افزود: فعالیت سودجویان و قطع درختان در سال‌های گذشته موجب از بین رفتن بخشی از تاغزار‌های این شهرستان شده است.
شهرستان آران‌ و بیدگل با وسعت 610 هزار هکتار و بیش از 100 هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ، نزدیک به 40 درصد از تاغزار‌های استان اصفهان را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار