کد خبر: ۸۵۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 05 June 2020
 
حجت‌الاسلام «احتشام کاشانی» گفت: امام راحل از همان سال ۴۱ کمر همت خود را بر مبارزه با جهانخواران و مستکبران بسته بود و قبل از این تاریخ امام راحل عموم مردم را به قیام لله دعوت می‌کرد.
 
 

مبارزه امام راحل با استکبار از سال ۴۱ آغاز شدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‎الاسلام علی احتشام کاشانی استاد‌حوزه علمیه قم عصر امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد قیام ۱۵ خرداد در مدرسه فیضیه قم اظهار داشت: امام راحل به معنای کامل کلمه به دنبال تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی در امت اسلام بود و با علما، عرفا و فق‌های قبل از خود تفاوت نمایانی داشت و با تمام وجود ترس از مستکبران را به سخره گرفته بود.

وی افزود: امام راحل از همان سال ۴۱ کمر همت خود را بر مبارزه با جهانخواران و مستکبران بسته بود و قبل از این تاریخ امام راحل عموم مردم را به قیام لله دعوت می‌کرد.

احتشام کاشانی با اشاره به آیه‌ای قرآن کریم، گفت: افرادی که در مسیر دستیابی به اهداف الهی از خود تا پایان استقامت به خرج دهند اندک هستند و تمامی افراد و مبارزان را شامل نمی‌شود.

وی اظهار داشت: این‌گونه افراد هرگز تغییری در راهبرد‌ها و اندیشه‌های آن‌ها در طول مدت زندگی اتفاق نمی‌افتاد و بر اعتقادات خود راسخ و ثابت‌قدم هستند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: ثبات در قدم و پایبندی بر عهد از همان سال ۴۲ و تصویب لایحه کاپیتولاسیون در امام راحل جلوه‌گر بود و هرگز ذره‌ای در اعتقادات معمار کبیر انقلاب اتفاق نیفتد.

احتشام با اشاره به حادثه خونین شهادت جمعی از طلاب در مدرسه فیضیه توسط رژیم پهلوی، اظهار داشت: رژیم پهلوی برای حمل اجساد این حادثه از خودرو‌های حمل لاشه گوسفندان استفاده کرده بود.

وی تصریح کرد: رژیم پهلوی از همان ابتدا بااراده بریتانیا بر ایران حاکم شدند و اهداف آن‌ها را در طول دوران حکمرانی پیش بردند.

امام‌جمعه موقت کاشان اظهار کرد: امام راحل ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرده است و باید این عزای عمومی در ظاهر فیزیکی شهر و پوشیدن لباس‌های سیاه توسط عموم مردم نمایان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار