کد خبر: ۸۵۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 05 June 2020

افزایش سرعت باد در هفته آینده/ ماندگاری هوای خنک در نوار شمالی کشور

تابناک/مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش سرعت باد در کشور طی هفته آینده که احتمال خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور را به دنبال خواهد داشت، ‌از ورود جریانات خنک شمالی در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: از این رو تا اواسط هفته آینده هوای خنک در این مناطق ماندگار خواهد بود.

با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی امروز بعد از ظهر(جمعه 16خرداد) در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات شرقی استان‌های چهار محال و بختیاری و  کهگیلویه و بویر احمد،  ارتفاعات جنوب اصفهان و برخی نقاط گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر ، رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه(17خرداد) در سواحل دریای خزر، آذربایجان شرقی،  نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمال شرق تهران، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود. همچنین در ارتفاعات شرقی استان‌های چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات جنوب اصفهان و شمال فارس افزایش ابر، رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه(18خرداد) در شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.  از سوی دیگر در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد موقت پیش بینی می‌شود. همچنین از روز دوشنبه(19خرداد) در شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده باران را انتظار خواهیم داشت.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه شنبه(20خرداد) در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز ، شرق هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی با تاکید بر این که طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور، سرعت وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود، ادامه داد: همچنین در برخی نقاط به ویژه در مناطقی از شرق، جنوب شرق ، مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک شود.

وی با اشاره به این که از روز شنبه(17خرداد) با نفوذ جریانات خنک شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد، گفت: تا اواسط هفته آینده هوای خنک در این مناطق ماندگار خواهد بود.

ضیائیان در ادامه درباره وضعیت جوی خلیج فارس افزود: روزهای جمعه و شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و به طور معمول این فصل از سال شرق دریای عمان مواج خواهند بود. همچنین برای روزهای شنبه و یکشنبه دریای خزر نیز مواج پیش بینی می‌شود.

وی در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت‌: آسمان تهران فردا (شنبه ۱۷خرداد) کمی ابری تا نیمه ابری با وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد و طی روز یک‌شنبه (۱۸خرداد) ابری تا نیمه ابری با وزش باد و بارش پراکنده با حداقل و حداکثر دمای ۲۰ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار