مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: این مجموعه از روز شنبه با همه ظرفیت ناوگان اتوبوس‌های خود به شهروندان سرویس‌دهی خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 05 June 2020

قدرت افتخاری بیان کرد: پیش از این با توجه به افزایش میزان مسافران، افزایش تدریجی ناوگان اتوبوسرانی را داشتیم و در حال حاضر نیز حجم مسافران اتوبوس شهری نسبت به حالت عادی و پیش از شیوع ویروس کرونا تا ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به ضرورت رعایت فاصله فیزیکی افراد جامعه، بازگشایی برخی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و نیز رفع نگرانی شهروندان برای جابجایی در شهر ناوگان اتوبوسرانی از روز شنبه با تمام ظرفیت اتوبوسرانی به جابجایی مسافران اقدام می‌کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه یادآور شد: پیش از این با توجه به مصوبه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا، با هدف جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس و نیز به دلیل کاهش قابل توجه میزان مسافران مقرر شده بود که ناوگان اتوبوسرانی در روزهای تعطیل سرویس‌دهی نداشته باشد.

به گفته وی، از هفته پیش‌رو در روزهای تعطیل نیز سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان در تعدادی از خطوط اصلی دایر خواهد بود.

افتخاری با اشاره به دغدغه‌ مسوولان و فعالان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان در مورد استفاده نکردن برخی شهروندان و مسافران از ماسک و دستکش، تصریح کرد: استفاده از اقلام بهداشتی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در سیستم حمل و نقل عمومی اجباری است اما با تاسف برخی شهروندان این موضوع را رعایت نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان اتوبوس از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند، اظهارداشت: ایستگاه‌ها و پایانه‌های اتوبوسرانی در ۲ ماه گذشته ویژه مکان توقف مسافران علامت‌گذاری شده است و در نقاطی که این علامت‌گذاری‌ها مخدوش شده باشد، از سوی شهرداری مناطق اصلاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: نزدیک به ۱۰۰ خط اتوبوس داریم که در زمان حاضر با ۵۵۰ دستگاه اتوبوس فعالیت دارند و قرار است از ۱۷ خردادماه با افزایش ۱۵۰ دستگاه اتوبوس، با ظرفیت ۷۵۰ تا ۸۰۰ اتوبوس به شهروندان خدمات‌رسانی کنند.

وی افزود: با توجه به کاهش حجم مسافران، افزایش تعداد اتوبوس بیش از این میزان در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

افتخاری درباره ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها نیز تشریح کرد: روزانه پس از پایان ساعت فعالیت ناوگان، اتوبوس‌ها به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند و در طول روز نیز یک تا دو نوبت در ۶ نقطه پایانه‌ای داخل شهری در زمان‌هایی که مسافرگیری انجام نمی‌شود، ضدعفونی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: نزدیک به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس با هزینه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خریداری کردیم که ۷۵ دستگاه تحویل داده شده و در مرحله کابل‌کشی و نصب دستگاه کارتخوان است و ۲۵ دستگاه دیگر نیز تا اوایل تیر سال‌جاری از کارخانه تحویل گرفته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه اضافه کرد: ضرورتی با شرایط کنونی که میزان مسافران اتوبوس‌های درون‌شهری به ۵۰ درصد کاهش یافته، برای به‌کارگیری این تعداد اتوبوس در خطوط دیده نمی‌شود اما این تعداد اتوبوس جدید برای فعالیت در ناوگان اتوبوسرانی در حال تجهیز و آماده‌سازی هستند.

وی در ادامه نیز حمل و نقل عمومی را یکی از عوامل انتشار ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: پیش از این در ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب شده بود که نیروهای بسیج، سپاه یا نیروی انتظامی در قالب نیروهای مردمی در پایانه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس شهری مستقر شوند و شهروندان را به استفاده از ماسک و اقلام بهداشتی تشویق کنند که این اقدام صورت نگرفت و اتوبوسرانی شهرداری اصفهان هم به دلیل کمبود نیرو نمی‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد.

افتخاری همچنین از مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی خواست تا خودشان به صورت خودجوش استفاده از ماسک و دستکش را به همشهریان و سایر مسافران اتوبوس‌ها توصیه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار